Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000401107 | ÇEVRE FELSEFESİ VE ETİĞİ | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; dünya ve yeryüzü kavramları ile çevre etiği konusu çerçevesinde, insanın bilim, teknik, siyaset, ekonomi türünden bütün faaliyetlerinin sonuçlarını ortaya koymaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Sevtap TIRINK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Felsefenin anlam ve önemini kavrayabilmek | 2 | Çevre felsefesinin ortaya çıkış nedenini ve içeriğini anlayabilmek | 3 | Ekolojik görüşün temel felsefi sorunlara bakışını kavrayabilmek | 4 | Yaşama ve doğaya saygı etikleri hakkında bilgi sahibi olabilmek | 5 | Tüm yaşamı süresince doğaya saygı becerisi kazanmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tarihsel süreç ve çevre sorunlarının ortaya çıkışı, insan nüfusunun büyümesi ve yeryüzünde insan etkileri, Dünya’nın taşıma kapasitesi, din ve inancın çevreye etkileri, politika ve çevre (Dünya’da kaynakların paylaşımı, savaşlar, açlık ve ekoloji), bilimsel yaklaşım ve çevreye etkileri, teknoloji ve çevreye etkileri, antroposentrik çevre felsefeleri (Hristiyanlık ve çevre, mekanistik yaklaşım, insane refahı ekolojisi, aydınlanmış özçıkar argümanı), sürdürülebilirlik kavramı, ekosentrik çevre felsefeleri, derin ekoloji yaklaşımı ve ilkeleri, sığ ve derin ekolojik yaklaşımların karşılaştırılması, ekolojik ekonomi (eko-ekonomi) |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tarihsel süreç ve çevre sorunlarının ortaya çıkışı | | | 2 | Tarihsel süreç ve çevre sorunlarının ortaya çıkışı | | | 3 | insan nüfusunun büyümesi ve yeryüzünde insan etkileri | | | 4 | Dünya’nın taşıma kapasitesi, kıyamet senaryoları ve olasılıkları | | | 5 | din ve inancın çevreye etkileri | | | 6 | politika ve çevre (Dünya’da kaynakların paylaşımı, savaşlar, açlık ve ekoloji), | | | 7 | bilimsel yaklaşım ve çevreye etkileri | | | 8 | teknoloji ve çevreye etkileri, | | | 9 | antroposentrik çevre felsefeleri (çevre, mekanistik yaklaşım, insan refahı ekolojisi, aydınlanmış özçıkar argümanı) | | | 10 | sürdürülebilirlik kavramı | | | 11 | ekosentrik çevre felsefeleri | | | 12 | derin ekoloji yaklaşımı ve ilkeleri | | | 13 | sığ ve derin ekolojik yaklaşımların karşılaştırılması | | | 14 | ekolojik ekonomi (eko-ekonomi) | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çevre Etiği Çevre Felsefesine Giriş, Josepf R. Des Jardins, İmge Kitapevi, 2006.
Ders Notları (Öğr. Gör. Sevtap DOĞRU) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 9 | 2 | 18 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | | | | | | | 3 | | 5 | | | | | 3 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|