Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
192001804108GİRİŞİMCİLİKSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Girişimcilikekosistemiiçvedışfaktörleriilegirişimcilikadayınaakta rılır. Girişimde bulunma kararını vermiş girişimcinin işfikrinden iş planı tamamlamaya kadar olan sürecindeki tüm altmodüller ( pazarlama, satış, finansal, yönetim ve üretim gibi)karlılık ve sürdürülebilirlik sorunlarını da çözmüş iş planı eldeedilmesi sağlanır. Girişimcilik konusunda yeterli bilgi verilmesive farkındalık kazandırılması sonrasında girişimcinin gerçekhayatta karşılaşabileceği sorunlarla başetme kapasitesiniartırmayıamaçlanır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Adem AKDAĞ
Öğrenme Çıktıları
1Girişimciliği tanır ve girişimcilik ekosisteminin farkına varır
2Girişimde bulunma kararı öncesi kendini değerlendirir
3İş fikrini iş modelini kullanarak geliştirir
4Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenir, güçlü yönleriyle fırsatları Değerlendirmeyi öğrenir
5Kar etmeyi sağlayan nakit akışı ile doğru parasal kararlar almayı öğrenir.
6Modülleri tamamlayarak iş planı oluşturmayı öğrenir.
7Tamamlanmış iş planı ile iş fırsatlarını değerlendirmek için hazır hale gelir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Girişimci öncelikle dış çevredeki fırsatları ayırt etmeyi öğrenir.Sonra kendini test eden girişimci ardından iş fikirleri arasındanideal olanı seçer ve sınar. Daha sonra iş fikrinden iş modelineardındandabaşarılıbirişplanınadönüşmesisürecinitama mlar.Birişletmenincevaplamasıgerekensorularmodüllerleelealını r.Her modül kendi içinde kısa plan gibi ele alındıktan sonrabütünseliş planı elde edilir. Alt modüllerde ve son halindegeliştirilmesi gereken yerler revize edilir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Girişimciliğe Giriş
2Girişimcilikte Güncel Destekler
3Girişimcinin Kendini Sınaması
4Girişimcinin Karar Öncesi Değerlendirmesi
5İş Fikrinin Sınanması
6İş Modeli ‐ Canvas
7Pazar ve Pazarlama Kavramı
8Pazar ve Pazarlama Planı
9SWOT Analizi
10Finansal Plan
11Alış‐Satış,Nakit Bütçesi
12Başabaş Noktası Hesaplanması
13Yönetim Planı ve Organizasyon Şeması
14Plan Modüllerinin Entegrasyonu
15İş Planının Kontrollerinin Yapılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 KOSGEB. 2001; Girişimciler için İş Planı Rehberi, Ankara. 2 KOSGEB. 2012; Girişimcilik Destek Programı, Yeni Girişimcilik Desteği, Girişimci İş planı, Ankara. 3 Can, Ahmet. 2004; İş Planı Değerlendirme Rehberi, KOSGEB, Girişimciliği Geliştirme Merkez Müdürlüğü, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım15230
Uygulama/Pratik15230
Ev Ödevi111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)81
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55
ÖÇ133333333                                               
ÖÇ2        33333333                 3                     
ÖÇ3                3333333          3                     
ÖÇ4                       33333     3                     
ÖÇ5                            333333                     
ÖÇ6                                 3333333               
ÖÇ7                                 3      333333333333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr