Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182200803106 | İLETİŞİM | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
İletişim donanımlarını, kişiler arası ve kişi içi iletişim çatışmalarının kaynaklarını ve eğitim uygulamaları için etkin iletişim kalıplarını öğrenmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Recep ALTAY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Etkili iletişim kurabilme ve iletişim çatışmalarına engel tutumları tanımlayabilme. | 2 | İletişim sürecini sınıf içi rol ve etkinliklerde etkin şekilde kullanabilme. | 3 | Açık ben dili kullanabilme, empatik, kabul edici iletişim yaklaşımlarını bilme ve sergileyebilme. | 4 | Sözlü ve yazılı ifade yöntemleri ile beden dilini sınıf ve eğitici uygulamalarda etkin kullanabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb. ) , iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişimin tanımı ve temel bileşenleri | | | 2 | İletişim Modelleri | | | 3 | Etkili iletişim | | | 4 | Etkili iletişimin engelleri | | | 5 | Konuşma ve dinleme | | | 6 | Etkili iletişimde çatışma yönetimi | | | 7 | Etkili iletişimde bilişsel,duyuşsal ve davranışsal süreçler | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Eğitim ortamlarında etkili iletişim ve boyutları | | | 10 | Sağlık İletişimi I | | | 11 | Sağlık İletişimi II | | | 12 | Fonetik ve Diksiyon I | | | 13 | Fonetik ve Diksiyon II | | | 14 | Yarıyıl sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ergin, A. , Birol C. 2005, Eğitimde İletişim, Ankara: Anı YayınlarıMcKay, M. 2006, İletişim Becerileri, Ankara: HYB Yayıncılık
Mutlu, E. (2012). İletişim Sözlüğü. (6. Basım). Ankara: Sofos.
Oskay, Ü. (1992). İletişimin Abc’si, İstanbul: Ercan Ofset |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | | 3 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 4 | | 2 | 3 | 4 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|