|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 213316004103 | EKİP KAYNAK YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Havacılık sektörü hızla büyürken aynı anda sektörde konusunda uzman eleman açığı da hızla artmaktadır. Sivil
havacılık kabin hizmetleri programının temel amacı çok hızlı büyüyen sektöre ayak uydurabilen, etkili iletişim
becerilerine sahip, müşteri ilişkileri kuvvetli, problem karşısında hızlı tepki veren, çözüm odaklı, karşılaştığı
sorunlarla başa çıkabilecek yeteneğe sahip kabin hizmetleri verebilecek personel yetiştirmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Felid ÖKMEN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sivil havacılık ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. | 2 | Sivil havacılık sektörü ve alt işletme kolları hakkında bilgisahibidir | 3 | Sivil havacılıktaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgisahibidir | 4 | Kabin hizmetleri kapsamındaki faaliyet, prosedür ve güvenlik önlemlerini uygular. Bu uygulamaları yönetecek
düzeyde bilgi sahibidir. | 5 | Kabin hizmetlerinin uygulanması sırasında ortaya çıkabilecek sorunlara karşı karar verir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Havacılık sektörü hızla büyürken aynı anda sektörde konusunda uzman eleman açığı da hızla artmaktadır. Sivil
havacılık kabin hizmetleri programının temel amacı çok hızlı büyüyen sektöre ayak uydurabilen, etkili iletişim
becerilerine sahip, müşteri ilişkileri kuvvetli, problem karşısında hızlı tepki veren, çözüm odaklı, karşılaştığı
sorunlarla başa çıkabilecek yeteneğe sahip kabin hizmetleri verebilecek personel yetiştirmektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Liderlik, insanları idare etme, kalabalık kontrolü | | | 2 | Liderlik, insanları idare etme, kalabalık kontrolü | | | 3 | Ekip çalışması, kişilik etkileşimleri, sinerji, motivasyon, kişisel farklılıkları anlama ve
onlarla başa çıkma | | | 4 | Hatalar zinciri, kızgınlıkla başa çıkma, beden dili, kendine aşırı güven | | | 5 | Stres yönetimi, sağlık ve stresi kapsayan fiziksel ve zihinsel limitler | | | 6 | Profesyonellik | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Zaman Yönetimi | | | 9 | İletişim, iletişim ve algılama farklılıkları | | | 10 | Yorgunluk, iş yükü yönetimi | | | 11 | Durum değerlendirmesi | | | 12 | Risk yönetimi,karar verme | | | 13 | Beslenme, zihin ve vücudun çalışma esasları, yeme alışkanlığı. Brifing, De brifing | | | 14 | Beslenme, zihin ve vücudun çalışma esasları, yeme alışkanlığı. Brifing, De brifing | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | 5 | 4 | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | 5 | 4 | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | 5 | 4 | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | 5 | 5 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|