Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 183316001107 | SÖZLÜ İLETİŞİM | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğrencinin daha önce ki yıllarda öğrenmiş olduğu, davranış bilimleri ve sosyal psikoloji derslerinin pekiştirilmesine ve derinleştirilmesine yöneliktir. Kişilerarası ilişkilerde, iletişimin gerekliliğini ortaya koyarak iletişim sürecini anlayabilmek, kendini iyi tanımanın önemini kavrayarak, toplumu tanımada ki anlamının belirtilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Hakan IRAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişim kavramlarının anlamını bilerek, toplumu tanımak için göstereceği çabayı nedenleriyle kavrar. | 2 | Sağlıklı ve sağlıksız iletişim ortamlarını ayırdedebilir. | 3 | Yaratıcılık ve sıra dışı düşünce becerisini ortaya koyabilir. | 4 | İletişim engelleri ve kazalarını örnekleriyle analiz edebilir. | 5 | Ben dili kullanarak olaylara çözümcül yaklaşımlar getirebilir. | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi
Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi, şartları ve özellikleri
Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri
Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi | | | 2 | Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi, şartları ve özellikleri | | | 3 | Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri | | | 4 | Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri | | | 5 | İletişim sürecinde anlaşım ve uzlaşma | | | 6 | Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri | | | 7 | Sosyal etki, sosyal etki ortamları ve çeşitleri | | | 8 | İletişim ve Algı | | | 9 | Dinleme ve anlama becerisi | | | 10 | Vize | | | 11 | İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri | | | 12 | Empati ve ilişkili olduğu kavramlar | | | 13 | Empati yaklaşımları, empati yoksunluğu ve sosyal beceri olarak empati | | | 14 | Kurumsal İletişim | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ürün Adı : Kişilerarası İletişim
Yayınevi : Nobel Akademik Yayıncılık
Yazar : Demet Gürüz,Ayşen Temel Eğinli |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ8 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ9 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | ÖÇ10 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|