Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 163313001107 | REKREASYON VE ANİMASYON | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Boş zaman ve rekreasyonun ne olduğu, turizm ile ilişkisi, hem insan hayatındaki hem de yerel ve bölgesel ekonomik kalkınmadaki yeri konusunda öğrencilerde temel bir kavrayış geliştirmek dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
- |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Rekreasyon ve animasyon kavramlarını tanımlar ve açıklar. | 2 | Rekreasyon ve turizm ilişkisini açıklar. | 3 | Birey ve toplum yaşamında rekreasyonun önemini açıklar. | 4 | Yerel ve merkezi yönetimlerde halk için rekreasyonun nasıl planlanacağını açıklayabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Farklı disiplinlerin rekreasyon konusuna yaklaşımlarının sergilenmesi yoluyla bir temel oluşturacak olan ders, rekreasyon ve animasyon konusunu sosyal ve ekonomik boyutu ile ele alarak, rekreasyon ve animasyon endüstrisinin turizm endüstrisi ve ağırlama endüstrisi ile olan ilişkilerini incelemektedir. Bu nedenle ele alınacak temel konuları; (1) Rekreasyon ve animasyon ile ilgili kavramlar (2) Boş zaman, rekreasyon, oyun, animasyon ve turizmin tarihsel gelişimi, (4) Genel olarak toplumda ve özellikle turizmde rekreasyonun biçimi, anlamı ve rolünün gelişimi üzerine etki eden kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin incelenmesi yoluyla profesyonel uygulamaları etkileyen güncel konular oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Zaman, Çalışma Zamanı, Serbest Zaman, Boş Zaman ve Rekreasyon Tanımları | | | 2 | Rekreasyonun Belirleyicileri, Rekreasyonun Tarihi | | | 3 | İnsan Yaşamında Boş Zaman, Oyun ve Rekreasyonun Önemi | | | 4 | Çağdaş Toplumda Boş Zaman, Oyun ve Rekreasyonun Önemi | | | 5 | Boş Zaman Davranışları ve Doğal-Kültürel Çevre Arasındaki İlişkiler | | | 6 | Rekreasyon ve Turizmin Merkezi Olarak Boş Zaman; Boş Zaman, Rekreasyon, Oyun, Animasyon ve Turizm arasındaki ilişkiler | | | 7 | Turizmin unsurları, turizm ürünleri. Rekreasyon kaynakları, turizmde çekicilikler ve rekreasyon ürünü; Rekreasyon ürününün değişik boyutları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Gelişmekte olan kavramlar; Eko/ kırsal/ tarım/ yeşil/ sürdürülebilir/ özel ilgi turizmi | | | 10 | Rekreasyon ve animasyon hizmet alanları | | | 11 | Bir meslek alanı olarak rekreasyon ve animasyonun doğası | | | 12 | Ağırlama hizmetlerinin bir bileşeni olarak animasyon ve animatörlük mesleği | | | 13 | Turizmin gelişiminde ve sürdürülmesinde rekreasyonun önemi | | | 14 | Final Sınavı | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Necdet HACIOĞLU, Ayhan GÖKDENİZ, Yakup DİNÇ, Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi: Örnek Animasyon Uygulamaları, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|