Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
163313001107REKREASYON VE ANİMASYONSeçmeli113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Boş zaman ve rekreasyonun ne olduğu, turizm ile ilişkisi, hem insan hayatındaki hem de yerel ve bölgesel ekonomik kalkınmadaki yeri konusunda öğrencilerde temel bir kavrayış geliştirmek dersin temel amacını oluşturmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
-
Öğrenme Çıktıları
1Rekreasyon ve animasyon kavramlarını tanımlar ve açıklar.
2Rekreasyon ve turizm ilişkisini açıklar.
3Birey ve toplum yaşamında rekreasyonun önemini açıklar.
4Yerel ve merkezi yönetimlerde halk için rekreasyonun nasıl planlanacağını açıklayabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Farklı disiplinlerin rekreasyon konusuna yaklaşımlarının sergilenmesi yoluyla bir temel oluşturacak olan ders, rekreasyon ve animasyon konusunu sosyal ve ekonomik boyutu ile ele alarak, rekreasyon ve animasyon endüstrisinin turizm endüstrisi ve ağırlama endüstrisi ile olan ilişkilerini incelemektedir. Bu nedenle ele alınacak temel konuları; (1) Rekreasyon ve animasyon ile ilgili kavramlar (2) Boş zaman, rekreasyon, oyun, animasyon ve turizmin tarihsel gelişimi, (4) Genel olarak toplumda ve özellikle turizmde rekreasyonun biçimi, anlamı ve rolünün gelişimi üzerine etki eden kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin incelenmesi yoluyla profesyonel uygulamaları etkileyen güncel konular oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Zaman, Çalışma Zamanı, Serbest Zaman, Boş Zaman ve Rekreasyon Tanımları
2 Rekreasyonun Belirleyicileri, Rekreasyonun Tarihi
3İnsan Yaşamında Boş Zaman, Oyun ve Rekreasyonun Önemi
4Çağdaş Toplumda Boş Zaman, Oyun ve Rekreasyonun Önemi
5 Boş Zaman Davranışları ve Doğal-Kültürel Çevre Arasındaki İlişkiler
6Rekreasyon ve Turizmin Merkezi Olarak Boş Zaman; Boş Zaman, Rekreasyon, Oyun, Animasyon ve Turizm arasındaki ilişkiler
7Turizmin unsurları, turizm ürünleri. Rekreasyon kaynakları, turizmde çekicilikler ve rekreasyon ürünü; Rekreasyon ürününün değişik boyutları
8Ara Sınav
9Gelişmekte olan kavramlar; Eko/ kırsal/ tarım/ yeşil/ sürdürülebilir/ özel ilgi turizmi
10Rekreasyon ve animasyon hizmet alanları
11Bir meslek alanı olarak rekreasyon ve animasyonun doğası
12Ağırlama hizmetlerinin bir bileşeni olarak animasyon ve animatörlük mesleği
13Turizmin gelişiminde ve sürdürülmesinde rekreasyonun önemi
14Final Sınavı
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Necdet HACIOĞLU, Ayhan GÖKDENİZ, Yakup DİNÇ, Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi: Örnek Animasyon Uygulamaları, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)78
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ15             
ÖÇ25             
ÖÇ35            4
ÖÇ4   4          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr