Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
163313001105DİNLER TARİHİSeçmeli113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin bu ders ile birlikte, yeryüzünde yayılmış olan ilkel dinler ve Semavi Dinler grubuna giren Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslamiyet hakkında bilgi edinmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ezgi KIRICI
Öğrenme Çıktıları
1Temel kavram ve terminoloji bilir.
2Din kavramı, kökeni hakkında bilgi sahibi olur.
3Yeryüzünde yayılmış olan ilkel dinlerin temel özelliklerini bilir.
4Tüm ilkel dinler hakkında bilgi sahibi olur.
5Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslamiyet hakkında detaylı bilgi sahibi olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin içeriği; Dinin tanımı ve kökeni, dinlerin sınıflandırılması, dinler tarihinin diğer bilim dalları ile ilişkisi, din duygusunun kaynağı hakkında ileri sürülen diğer görüşler, ilkel kabile dinlerinin temel özellikleri, ilkel kabile dinlerinde bazı temel kavramlar, Konfüçyanizm, Taoizm, Şintoizm, Geleneksel Türk Dini, Maniheizm, Zerdüştilik, Sabiilik, Hinduizm, Cayinizm, Sihizm, Budizm, Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslamiyet oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Kavramlar ve Terminoloji
2Din Kavramı, Kökeni ve Sınıflandırılması
3Din Duygusunun Ortaya Çıkışı İle İlgili İleri Sürülen Diğer Görüşler
4İlkel Kabile Dinlerinin Temel Özellikleri
5Çin'de Ortaya Çıkmış İlkel Kabile Dinleri: Konfüçyanizm ve Taoizm
6Japonya'nın Milli Dini: Şintoizm
7Geleneksel Türk Dini ve Maniheizm
8İran'ın Dini: Zerdüştilik
9Sabiilik
10Hindistan'da Ortaya Çıkmış İlkel Kabile Dinleri: Hinduizm ve Cayinizm
11Hindistan'da Ortaya Çıkmış İlkel Kabile Dinleri: Sihizm ve Budizm
12Yahudilik
13Hıristiyanlık
14İslamiyet
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
KÜÇÜK, A., TÜMER, G., KÜÇÜK, M.A. (2011). Dinler Tarihi. Ankara: Berikan Yayınları. OLGUNLU, A.C. (2016). Ana Tanrıçadan Mevlanaya. İstanbul: Öteki Adam Yayınevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)82
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1        5     
ÖÇ2        5     
ÖÇ3        5     
ÖÇ4        5     
ÖÇ5        5     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr