Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162200101108 | ÖRGÜTSEL PSİKOLOJİ | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı örgütsel psikoloji ile ilgili temel kavramları ve çalışma yaşamı çerçevesinde insan ilişkilerinin öğrenilmesini sağlamaktır. Çalışma hayatında karşılaşılan çeşitli sorunların yönetim tarafından çözümlenmesine yönelik süreçlerin psikolojik alt yapısı irdelenecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler bu derste çalışma yaşamında karşılaşılan psikolojik süreçleri öğrenir. | 2 | Çatışma ve stres gibi örgütsel yaşamdaki barış ve huzuru tehdit eden problemleri ve çözüm önerilerini tartışır. | 3 | Birey, grup ve örgüt davranışını etkileyen faktörleri doğru olarak tespit eder. | 4 | Farklı durumların davranışa dair içeriğini çeşitli perspektiflerden analiz edebilir. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisine giriş. Örgüt kültürü: Kavram, ilke, türleri ve örgüt kültürü ile ilgili teorik araştırmalar .Çatışma Yönetimi: Çatışma kavramı, nedenleri, kaynakları, türleri ve çatışmanın çözümü.Örgütsel değişim: Değişim kavramı, değişim ihtiyacı, engeller ve değişim teorileri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisine giriş. | | | 2 | Temel kavramlar ve yönetsel teorilerin yönetim psikolojisine katkıları | | | 3 | Örgütsel davranış disiplini, ilgi alanları, gelişimi ve etkileri | | | 4 | Örgüt kültürü: Kavram, ilke, türleri ve örgüt kültürü ile ilgili teorik araştırmalar | | | 5 | İş ile personel arasında uyumun sağlanılması | | | 6 | Çalışma koşulları: Monotonluk, fiziksel koşullar vs. | | | 7 | Çatışma Yönetimi: Çatışma kavramı, nedenleri, kaynakları, türleri ve çatışmanın çözümü | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Örgütsel Stres: Stres kavramı, belirtileri, sonuçları ve çözüm yöntemleri | | | 10 | Tükenme (Burnout): Örgütsel tükenme, neden ve sonuçları | | | 11 | Örgütsel değişim: Değişim kavramı, değişim ihtiyacı, engeller ve değişim teorileri | | | 12 | Liderlik kavramı, liderlerin özellik ve fonksiyonları, | | | 13 | Liderlik kuramları, etki ve sonuçları .Örgütlerde etik: Etik kavramı, örgütsel sabotaj, yolsuzluk ve usulsüzlük | | | 14 | Final Sınavı | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Haluk Gürgen, Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | 4 | | | | 4 | | 5 | | 3 | | | | ÖÇ2 | 5 | | 5 | | | | 5 | | 4 | | 4 | | | | ÖÇ3 | 4 | | 5 | | | | 3 | | 5 | | 5 | | | | ÖÇ4 | 4 | | 4 | | | | 4 | | 4 | | 3 | | | | ÖÇ5 | 4 | | 5 | | | | 4 | | 4 | | 5 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|