Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 230106001103 | PROGRAMLAMAYA GİRİŞ LAB.- I | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
"Programlamaya Giriş Laboratuvarı - I" dersi, "Programlamaya Giriş - I" dersinde edinilen teorik bilgileri pekiştirmek ve öğrencilere Python programlama dili ile pratik yapma deneyimi sağlamayı amaçlamaktadır. Laboratuvar seansları, pratik kodlama egzersizleri ve projeleri aracılığıyla öğrencilerin bilgisayar bilimi temellerini, algoritma geliştirme ve problem çözme becerilerini güçlendirmek için tasarlanmıştır. Amaç, öğrencilerin teorik kavramları gerçek dünya senaryolarında uygulayabilmelerini sağlayarak yazılım geliştirme yeteneklerini artırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Fesih Keskin |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Python kullanarak programlamanın temel prensipleri ve algoritma geliştirme konularını uygulayabilecek. | 2 | Teorik algoritmaları ve akış şemalarını çalışır Python kodlarına dönüştürebilecek. | 3 | Kontrol yapıları, döngüler, fonksiyonlar ve veri yapıları kullanarak pratik problemleri çözebilecek. | 4 | Çeşitli programlama kavramlarını entegre ederek küçük ve orta ölçekli projeler geliştirebilecek. | 5 | Python programlarını etkin bir şekilde hata ayıklayıp test edebileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Laboratuvar dersi, teorik derslerde tartışılan kavramları pratik egzersizler ve projeler aracılığıyla uygulamaya odaklanmaktadır. Her laboratuvar seansı, "Programlamaya Giriş - I" dersinin haftalık konularıyla uyumlu şekilde düzenlenmiştir, böylece öğrenciler öğrendiklerini hemen pratik bir bağlamda uygulayabilirler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Python'a Giriş:
Geliştirme ortamının kurulumu,
Basit bir "Merhaba Dünya" programı yazma ve çalıştırma,
Python sözdizimi ve etkileşimli kabuk ile tanışma. | | | 2 | Algoritmalar ve Akış Şemaları:
Sınıfta tartışılan basit algoritmalar için akış şemaları oluşturma,
Akış şemalarını Python koduna dönüştürme,
Temel problem çözme egzersizleri. | | | 3 | | | | 4 | Değişkenler, Veri Tipleri ve Operatörler:
Değişkenler, veri tipleri ve operatörlerle ilgili pratik egzersizler,
Sayısal ve metinsel ifadeler üzerine interaktif oturumlar,
Python'da basit aritmetik işlemleri gerçekleştirme. | | | 5 | | | | 6 | Kontrol Yapıları:
Python'da koşullu ifadelerin (if, else, elif) uygulanması,
Basit kontrol yapıları oluşturma egzersizleri. | | | 7 | | | | 8 | Vize Haftası: İlk 7 haftanın konularını kapsayan vize sınavı | | | 9 | Döngüler:
For ve while döngüleri üzerine pratik egzersizler,
Döngü tabanlı problem çözme oturumları. | | | 10 | | | | 11 | Fonksiyonlar:
Python'da fonksiyon tanımlama ve çağırma,
Parametre geçişi ve geri dönüş değerleri,
Yeniden kullanılabilir kod blokları yazma. | | | 12 | | | | 13 | Veri Yapıları:
Listeler, demetler, kümeler ve sözlüklerle çalışma,
Veri manipülasyonu ve erişim yöntemleri,
Pratik problem çözme için veri yapılandırma. | | | 14 | | | | 15 | Final Sınavı | | | 16 | Final Sınavı: Dersin Kapanışı ve Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- Python Kullanarak Hesaplama ve Programlamaya Giriş - John V. Guttag,
2- Python ile Sıkıcı İşleri Anında Bitir - Al Sweigart
3- Python 3 için Türkçe Kılavuz - Fırat Özgül. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Ev Ödevi | 7 | 4 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|