|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 230106001104 | YAZILIM MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Yazılım mühendisliği branşının temellerini, temel kavramlarını ve terminolojisini öğretmek. Soyutlama, problem çözme ve sistemik bakış açısı kazandırma. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Çetin Kaya KOÇ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yazılım mühendisliği hakkında tam bir giriş bilgisi edinme. | 2 | Appraise basics of software project management, requirements engineering, design, testing, validation, configuration and quality management issues | 3 | Hesaplama sistemlerinin genel amaçlı hibrit sistemlerin geliştirimindeki yerini anlamak. | 4 | Bir mühendislik branşı olarak yazılım mühendisliğinin eriştiği olgunluk düzeyi hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | Sosyo-teknik sistemler bağlamında müşteri ve uç-kullanıcının önemini kavramak |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Hesaplama prensipleri: Soyutlama, problem çözme, tekrar kullanım, sitemlerin bölümlenmesi. Yazılım mühendisliğine genel bakış: yaşam döngüsü, sistemler, müşteriler, kullanıcılar, gereksinimler, tasarım, gerçekleştirim, yazılım kalite güvencesi, test ve bakım. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yazılım Mühendisliğine Giriş | | | 2 | Yazılım mühendisliği ve sosyo-teknik sistemler | | | 3 | Yazılım süreç modelleri | | | 4 | Proje Yönetimi | | | 5 | Tasarım | | | 6 | Gerçekleştirim | | | 7 | Gereksinim mühendisliği kavramları | | | 8 | Gereksinim mühendisliği kavramları | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Sistem modelleri | | | 11 | Tasarım kavramları: Mimari tasarım, Nesne-yönelimli tasarım, Kullanıcı arayüzü tasarımı | | | 12 | Test, doğrulama ve geçerlileme | | | 13 | Kalite yönetimi | | | 14 | Konfigürasyon yönetimi | | | 15 | CASE Teknolojisi | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1 S.L. Pfleeger and J.M. Atlee, "Software Engineering: Theory and Practice", Pearson Education, Third Edition, 2006, ISBN: 0-13-198461-6
2 Arifoğlu and A. Doğru,, ?Yazılım Mühendisliği?, SAS Bilişim Yayınları, 2001, 975-97197-2-X
3 R.Pressman, ?Software Engineering: APractitionar?s Approach?, McGraw Hill, Sixth Edition, 2005,ISBN:0-07-285318-2 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Quiz | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 | Ev Ödevi | 7 | 3 | 21 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|