Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
230106001104YAZILIM MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞZorunlu112
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yazılım mühendisliği branşının temellerini, temel kavramlarını ve terminolojisini öğretmek. Soyutlama, problem çözme ve sistemik bakış açısı kazandırma.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Çetin Kaya KOÇ
Öğrenme Çıktıları
1Yazılım mühendisliği hakkında tam bir giriş bilgisi edinme.
2Appraise basics of software project management, requirements engineering, design, testing, validation, configuration and quality management issues
3Hesaplama sistemlerinin genel amaçlı hibrit sistemlerin geliştirimindeki yerini anlamak.
4Bir mühendislik branşı olarak yazılım mühendisliğinin eriştiği olgunluk düzeyi hakkında bilgi sahibi olmak
5Sosyo-teknik sistemler bağlamında müşteri ve uç-kullanıcının önemini kavramak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hesaplama prensipleri: Soyutlama, problem çözme, tekrar kullanım, sitemlerin bölümlenmesi. Yazılım mühendisliğine genel bakış: yaşam döngüsü, sistemler, müşteriler, kullanıcılar, gereksinimler, tasarım, gerçekleştirim, yazılım kalite güvencesi, test ve bakım.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yazılım Mühendisliğine Giriş
2Yazılım mühendisliği ve sosyo-teknik sistemler
3Yazılım süreç modelleri
4Proje Yönetimi
5Tasarım
6Gerçekleştirim
7Gereksinim mühendisliği kavramları
8Gereksinim mühendisliği kavramları
9Ara Sınav
10Sistem modelleri
11Tasarım kavramları: Mimari tasarım, Nesne-yönelimli tasarım, Kullanıcı arayüzü tasarımı
12Test, doğrulama ve geçerlileme
13Kalite yönetimi
14Konfigürasyon yönetimi
15CASE Teknolojisi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 S.L. Pfleeger and J.M. Atlee, "Software Engineering: Theory and Practice", Pearson Education, Third Edition, 2006, ISBN: 0-13-198461-6 2 Arifoğlu and A. Doğru,, ?Yazılım Mühendisliği?, SAS Bilişim Yayınları, 2001, 975-97197-2-X 3 R.Pressman, ?Software Engineering: APractitionar?s Approach?, McGraw Hill, Sixth Edition, 2005,ISBN:0-07-285318-2
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Quiz111
Bireysel Çalışma717
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7321
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma339
Ev Ödevi7321
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23
ÖÇ155555532514544525455555
ÖÇ255554311533354551343334
ÖÇ353534555555335554555333
ÖÇ453344445344535343334545
ÖÇ543544433544543333553344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr