|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 230106001102 | PROGRAMLAYA GİRİŞ-I | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | "Programlamaya Giriş - 1" dersi, yazılım mühendisliği alanına yeni başlayan öğrencilere programlamanın temel kavramlarını ve Python programlama dilini tanıtmayı amaçlar. Dersin odak noktası, öğrencilere sıfırdan başlayarak bilgisayar bilimi ve algoritma temellerini sağlam bir şekilde anlatmak ve pratik Python becerileri kazandırmaktır. Ders, öğrencilerin algoritma geliştirme, problem çözme yeteneklerini geliştirmeyi ve yazılım geliştirmeye yönelik temel yapıtaşlarını sağlam bir temel üzerine kurmayı hedefler. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Fesih Keskin | Öğrenme Çıktıları | 1 | Problem Çözme Yeteneği: Öğrenciler, bilgisayar bilimlerinin temel prensiplerini kullanarak problemleri tanımlama, analiz etme ve çözme yeteneğine sahip olacaklardır. Bu süreç, problemin kritik noktalarını belirleme, problemleri mantıksal birimlere bölme ve her bir birim için etkili algoritmalar geliştirme becerilerini içerir. | 2 | Algoritma Geliştirme ve Akış Şemaları: Öğrenciler, verilen bir problem için gerekli algoritmayı düşünebilir, tasarlar ve bu algoritmaları akış şemalarına dönüştürebilirler. Ayrıca, oluşturulan akış şemalarını test ederek potansiyel hataları belirleyebilir ve giderme yöntemlerini uygulayabilirler. | 3 | Programlama Dili ve Ortamı Becerileri: Öğrenciler, bir programlama dili ortamını etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olacaklar. Bu beceriler, kod yazma, hata ayıklama ve programın çalıştırılması gibi temel işlemleri içerir. Ayrıca, programlama sırasında ortaya çıkabilecek sözdizimi hatalarını tespit etme ve düzeltme yeteneği kazanacaklardır. | 4 | Değişkenler ve Kontrol Yapıları: Öğrenciler, bir programın kodlanabilmesi için gereken değişkenleri tanımlama, kontrol deyimlerini ve döngüleri uygun yerlerde kullanma becerisine sahip olacaklardır. Bu, programın hem etkinlik hem de verimlilik açısından en uygun şekilde kodlanması için gereklidir. | 5 | Kod Yazma ve Test Etme: Öğrenciler, programların kodlarını yazma ve bu programları çeşitli test senaryoları altında çalıştırma becerisine sahip olacaklar. Ayrıca, oluşabilecek sözdizimi ve mantıksal hataları belirleyebilir ve bunları etkin bir şekilde giderme stratejileri geliştirebilirler. | 6 | Pratik Uygulama ve Problem Çözme: Öğrenciler, teorik bilgileri pratik uygulamalarla birleştirerek gerçek dünya problemlerine çözümler geliştirme becerisini kazanacaklardır. Bu süreç, algoritma tasarımı, kod geliştirme ve test etme aşamalarını kapsar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | "Programlamaya Giriş - 1" dersi, öğrencilere bilgisayar bilimlerine giriş yaparak başlar ve onlara algoritmaların temelini anlatır. İlk haftalarda, akış şemalarının oluşturulması ve algoritma yazımı üzerinde durulur. Ardından, Python programlama dilinin temel kavramları, kurulum süreci ve geliştirme ortamları tanıtılır. Dersin ilerleyen haftalarında, temel programlama kavramlarına, kontrol yapılarına, fonksiyonlara ve veri yapılarına odaklanılır. Öğrenciler, Python'daki string işlemleri, döngüler, listeler, demetler, sözlükler gibi temel yapıları öğrenir ve uygularlar. Ders, vize ve final sınavları ile desteklenen bir değerlendirme sürecini içerir. Bu süreç boyunca, öğrencilerin teorik bilgileri pratik uygulamalarla pekiştirmeleri ve yazılım geliştirmede temel bir yetkinlik kazanmaları hedeflenir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş ve Bilgisayar Bilimlerine Genel Bakış:
Dersin Amacı ve İçeriği,
Bilgisayar Bilimlerine Giriş,
Yazılım mühendisliği ve bilgisayar bilimlerinin önemi,
Programlamanın temel kavramları,
Dersin genel hedefleri ve beklentiler. | | | 2 | Algoritma Temelleri ve Akış Şemaları - Bölüm 1:
Algoritma nedir? Algoritma geliştirmenin temel prensipleri,
Basit algoritma örnekleri ve algoritma tasarımı,
Problem çözme yöntemleri ve yaklaşımları. | | | 3 | Algoritma Temelleri ve Akış Şemaları - Bölüm 2:
Akış şemaları: Temel semboller ve akış diyagramlarının oluşturulması,
Akış şemalarını kullanarak algoritma tasarımı,
Akış şemaları ile algoritma örneklerinin detaylı incelenmesi. | | | 4 | Python Programlama Dilinin Tanıtımı:
Python programlama dilinin tarihçesi ve özellikleri,
Python kurulumu ve geliştirme ortamları (IDE'ler),
Merhaba Dünya programı ve temel Python sözdizimi. | | | 5 | Temel Programlama Kavramları - Bölüm 1:
Değişkenler, veri tipleri ve atamalar,
Sayısal ve metinsel ifadeler,
Basit aritmetik işlemler. | | | 6 | Temel Programlama Kavramları - Bölüm 2:
String işlemleri (dilimleme, metodlar),
Standart girdi ve çıktı işlemleri. | | | 7 | Koşullu İfadeler
Koşullu ifadeler (if, else, elif)
Basit kontrol yapısı örnekleri | | | 8 | Vize Haftası:
İlk 7 haftanın konularını kapsayan vize sınavı. | | | 9 | Döngüler - Bölüm 1:
For döngüsü ve iterasyon,
Döngüler ile ilgili alıştırmalar ve örnekler. | | | 10 | Döngüler - Bölüm 2:
While döngüsü ve kullanım alanları,
Döngüler ile ilgili alıştırmalar ve örnekler. | | | 11 | Fonksiyonlar - Bölüm 1:
Fonksiyon tanımlama ve çağırma,
Parametreler ve geri dönüş değerleri. | | | 12 | Fonksiyonlar - Bölüm 2:
Parametre türleri (konumsal, anahtar kelime),
Fonksiyonlar ile ilgili alıştırmalar. | | | 13 | Veri Yapıları - Bölüm 1:
Listeler (List), Demetler (tuple) ve kümeler (set),
Tanımlama, erişim, yöntemler,
Örnekler ve alıştırmalar. | | | 14 | Veri Yapıları - Bölüm 2:
Sözlükler (dictionary): Kullanımı, metodları,
Veri yapılarının karşılaştırılması ve kullanım senaryoları,
Karışık veri yapılarına dayalı alıştırmalar. | | | 15 | Final Sınavı | | | 16 | Final Sınavı:
Dersin Kapanışı ve Değerlendirme | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1- Python Kullanarak Hesaplama ve Programlamaya Giriş - John V. Guttag,
2- Python ile Sıkıcı İşleri Anında Bitir - Al Sweigart
3- Python 3 için Türkçe Kılavuz - Fırat Özgül. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 | Ev Ödevi | 7 | 4 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|