Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500205102 | İLETİŞİM KURAMLARI -I | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, kitle iletişimini ve kitle iletişim teorilerinin tarihsel değişimini, bu değişimin ekonomik, politik, sosyal, siyasal, kültürel ve teknolojik değişkenlerle ilişkisini açıklar. Farklı teorik yönelimleri düşünsel temelleriyle inceleyen ders, çeşitli araştırma kesitleriyle teorik gövdeleri somutlar. Farklı teorilerin birbirleriyle karşılaştırılmasıyla, kitle iletişimi ve toplum arasındaki ilişki çok katmanlı olarak açıklanmaya çalışılır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Hakan Irak |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kitle iletişim teorilerinin tarihsel gelişimini ve teorilerin farklı değişkenlerle olan ilişkisini anlamak. | 2 | Kitle iletişim teorilerinin yapısını kavrayarak, bu teorileri araştırmada kullanmak. | 3 | Kitle iletişim teori ve araştırmalarının ortaya koyduğu bulgulara, uygulama alanında başvurmak. | 4 | Kitle iletişim araçlarının toplumsal yaşamdaki işlevini ayırt etmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Modern toplumla birlikte ortaya çıkan iletişim araçlarını ve işlevlerini tanımlar. Bu doğrultuda geliştirilen kuramlar ve yaklaşımlar, siyasal-tarihsel-ekonomik-toplumsal bir arkaplana yaslanarak, ana akım ve eleştirel yönelimlerin karşılaştırılmasıyla ele alınır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Derse Giriş: Dersin işleyişinin, temel kavramların ve konuların aktarımı. | | | 2 | Sosyal Bilim, İletişim Bilimleri ve Araştırma | | | 3 | Kitle İletişimi ve Modern Toplum: Kitlelerin Ortaya Çıkışı, Kitle Toplumu ve Kitlelerden Korku | | | 4 | Güçlü Etkiler Varsayımı | | | 5 | Kitle İletişimi ve Propaganda | | | 6 | Normatif İletişim Kuramları | | | 7 | Sınırlı Etkiler Paradigması | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Orta Menzil Kuramlar ve Fonksiyonalizm | | | 10 | (Aktif) İzleyici Araştırmaları 1 | | | 11 | Eleştirel Kuramlar 1: Kültür Temelli Kuramlar | | | 12 | Eleştirel Kuramlar 2: Medyanın Ekonomi Politiği | | | 13 | Genel Değerlendirme | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Baran, S. Davis, D. K. (2011). Mass Communication Theory: Foundations, Ferment, and Future, Boston: Wadsworth. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 90 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 80 | Proje Sunma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | 4 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|