Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500204102 | İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Geçmişten günümüze iletişim alanında ortaya atılan iletişim kuramları hakkında gerekli bilginin verilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Geçmişten günümüze iletişim alanında ortaya atılan iletişim kuramları hakkında gerekli bilginin verilmesi | 2 | İletişim kuramları ile ilgili araştırmalar yapabilir hale gelir. | 3 | Halkla ilişkiler alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 4 | Halkla ilişkiler alanına yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite, insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanlarında da kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İletişim, iletişim kavramı, iletişimin tanımı, amacı ve öğeleri,Sözlü iletişim, Sözsüz iletişim, Örgütsel iletişim, Kitle iletişimi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim, iletişim kavramı, iletişimin tanımı, amacı ve öğeleri | | | 2 | Sözlü iletişim
| | | 3 | Sözsüz iletişim | | | 4 | Örgütsel iletişim | | | 5 | Kitle iletişimi | | | 6 | İlk iletişim modelleri | | | 7 | Newcomb modeli | | | 8 | Vize | | | 9 | Lasswell modeli | | | 10 | Derbner modeli yeniliklerin yayılması, difüzyon teorisi | | | 11 | Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı
| | | 12 | Bağımlılık modeli ve bilgi açığı hipotezi | | | 13 | Suskunluk sarmalı kuramı ve gündem kurma modeli | | | 14 | final | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Tekinalp, Ş., Uzun, R.(2006) İletişim Araştırma ve Kuramları , , İstanbul: Beta Yayınları 2-Mcquail, D., Windahl,S.(1993) İletişim Modelleri ,Ankara: İmaj Yayınları, Ankara, 3- Erdoğan,İ., Alemdar,K.(1990) İletişim ve Toplum – Kitle İletişim Kuramları Tutucu ve Değişimci Yaklaşımlar, Ankara: Bilgi Yayınevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 12 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 12 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | 3 | | | | | | | | | 4 | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | | | | | ÖÇ4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | | 4 | | | | | | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|