Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170500102104 | BAHÇE BİTKİLERİ | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bahçe Bitkileri içerisine giren meyve,sebze,bağ ve süs bitkileri türlerini tanıtmak ve yetiştiriciliği hakkında kısa ve genel bilgiler öğretmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞR.GÖR. NAGİHAN KILIÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bahçe bitkilerinin ekonomik önemini ve insan beslenmesindeki yerini bilir | 2 | Bahçe bitkilerinin sınıflandırılmasını öğrenir | 3 | Bahçe bitkilerinin biyolojik özelliklerini öğrenir | 4 | Bahçe bitkilerinin ekolojik isteklerini öğrenir | 5 | Bahçe bitkilerinin çoğaltılması genel bilgiler edinir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tarımın meyvecilik, sebzecilik, bağcılık ve süs bitkileri ile ilgilenen uygulamalı bilim dalını tanıtmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bahçe bitkileri tarımının tanımlanması
| | | 2 | Bahçe bitkilerinin Dünya’daki ve Türkiye’deki durumu
| | | 3 | Bahçe bitkilerinin ekonomik önemi ve insan sağlığındaki yeri
| | | 4 | Bahçe bitkilerinin bölgelere göre dağılımı
| | | 5 | Bahçe bitkilerinin botanik sınıflandırılması
| | | 6 | Bahçe bitkilerinin pomolojik olarak sınıflandırılması
| | | 7 | Bahçe bitkilerinin iklim isteklerine göre sınıflandırılması
| | | 8 | Bahçe bitkilerinin biyolojik özellikleri
| | | 9 | Bahçe bitkilerinin iklim istekleri
| | | 10 | Bahçe bitkilerinin toprak istekleri
| | | 11 | Bahçe bitkilerinin çoğaltılması konusunda genel bilgi(generatif çoğaltım)
| | | 12 | Bahçe bitkilerinin çoğaltılması konusunda genel bilgi(vejetatif çoğaltım)
| | | 13 | Bağ-bahçe tesisi konusunda genel bilgi
| | | 14 | Bahçelerde yıllık bakım işleri konusunda genel bilgi
| | | 15 | | | | 16 | | | | 17 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Genel Bahçe Bitkileri (Prof. Dr. Sabit AĞAOĞLU, Prof. Dr. Hasan ÇELİK, Prof. Dr. Menşure ÇELİK, Prof. Dr. Yılmaz FİDAN, Prof. Dr. Yücel GÜLŞEN, Prof. Dr. Atila GÜNAY, Prof. Dr. Nilgün HALLORAN, Prof. Dr. A. İlhami KÖKSAL, Prof. Dr. Ruhsar YANMAZ)
Görsel Kaynaklar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|