Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900000213TÜRK DİLİ - IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yükseköğrenimini tamamlamış her gence anadilinin yapı ve işleyiş özelliklerini, anlatım olanaklarını gereğince kavratabilmek, yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini kaandırmak ve anadili bilincine sahip gençler yetiştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Okuduğu bir metni, izlediği/dinlediği bir programı değerlendirir.
2Türk dilinin özelliklerini ve inceliklerini tanımlar
3Yazım kurallarını uygular. Noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanır.
4Türkçeyi etkili ve güzel konuşur.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türkçe´nin yapı ve anlam bakımından özellikleri, temel eserler, toplum içinde kendini ifade etme, dili doğru ve etkili kullanmanın yolları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Anlatım bozuklukları. Dilbilgisi (cümlenin ögeleri vb.)
2Anlatım bozuklukları (öğrenci yazılarından ya da öğrencilerin gazetelerden, dergilerden, kitaplardan buldukları örnekler, dilbilgisi konularıyla destekleme)
3Biyografi türleri (Anı, günlük vb.) Metinler üzerinde bu türlerin özellikleri. Bu türlerde ödevler.
4Öğrenci yazıları (Bir önceki dersin ödevleri okunup değerlendirilecek.)
5Fıkra (köşe yazısı), deneme vb. ve örnekler. Bu türlerde ödev.
6Öğrenci yazılarının (ödevlerinin) okunup değerlendirilmesi, sunulması.
7Öğrenci ödevlerinin değerlendirilmesi.
8Makale, bilimsel araştırma yazılarında uyulacak biçimsel özellikler. Dipnot, alıntı, aktarma, kaynaklardan yararlanma; bunların metin içinde gösterilmesi.
9Roman, öykü türlerinde kitap tanıtma sunumları. Konuşma kusurları, diksiyon.
10Roman, öykü türlerinde kitap tanıtma sunumları. Öğrencilerin konuşma kusurları.
11Belli başlı edebiyat dergilerinin öğrencilerce tanıtılması. Konuşma kusurları.
12Sözlü Anlatım: Konferans, panel, açıkoturum vb. (uygulama)
13Sözlü anlatım (uygulama)
14Sözlü anlatım (uygulama)
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)61
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1 3 2  3    2      
ÖÇ2  3 2  3  21    3 
ÖÇ34 2 2   2    4 2 4
ÖÇ4         2  2     
ÖÇ5                  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr