Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000213 | TÜRK DİLİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yükseköğrenimini tamamlamış her gence anadilinin yapı ve işleyiş özelliklerini, anlatım olanaklarını gereğince kavratabilmek, yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini kaandırmak ve anadili bilincine sahip gençler yetiştirmektir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Okuduğu bir metni, izlediği/dinlediği bir programı değerlendirir. | 2 | Türk dilinin özelliklerini ve inceliklerini tanımlar | 3 | Yazım kurallarını uygular. Noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanır. | 4 | Türkçeyi etkili ve güzel konuşur. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türkçe´nin yapı ve anlam bakımından özellikleri, temel eserler, toplum içinde kendini ifade etme, dili doğru ve etkili kullanmanın yolları.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Anlatım bozuklukları. Dilbilgisi (cümlenin ögeleri vb.) | | | 2 | Anlatım bozuklukları (öğrenci yazılarından ya da öğrencilerin gazetelerden, dergilerden, kitaplardan buldukları örnekler, dilbilgisi konularıyla destekleme) | | | 3 | Biyografi türleri (Anı, günlük vb.) Metinler üzerinde bu türlerin özellikleri. Bu türlerde ödevler. | | | 4 | Öğrenci yazıları (Bir önceki dersin ödevleri okunup değerlendirilecek.) | | | 5 | Fıkra (köşe yazısı), deneme vb. ve örnekler. Bu türlerde ödev. | | | 6 | Öğrenci yazılarının (ödevlerinin) okunup değerlendirilmesi, sunulması. | | | 7 | Öğrenci ödevlerinin değerlendirilmesi. | | | 8 | Makale, bilimsel araştırma yazılarında uyulacak biçimsel özellikler. Dipnot, alıntı, aktarma, kaynaklardan yararlanma; bunların metin içinde gösterilmesi. | | | 9 | Roman, öykü türlerinde kitap tanıtma sunumları. Konuşma kusurları, diksiyon. | | | 10 | Roman, öykü türlerinde kitap tanıtma sunumları. Öğrencilerin konuşma kusurları. | | | 11 | Belli başlı edebiyat dergilerinin öğrencilerce tanıtılması. Konuşma kusurları. | | | 12 | Sözlü Anlatım: Konferans, panel, açıkoturum vb. (uygulama) | | | 13 | Sözlü anlatım (uygulama) | | | 14 | Sözlü anlatım (uygulama) | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 3 | | 2 | | | 3 | | | | | 2 | | | | | | | ÖÇ2 | | | 3 | | 2 | | | 3 | | | 2 | 1 | | | | | 3 | | ÖÇ3 | 4 | | 2 | | 2 | | | | 2 | | | | | 4 | | 2 | | 4 | ÖÇ4 | | | | | | | | | | 2 | | | 2 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|