Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
22110030104HASTA ÖĞRETİMİZorunlu232
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, eğitim süreci doğrultusunda hasta eğitimini gerçekleştirmeye hazıroluşluğu sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Hemşirenin sağlık bakım hizmetlerindeki eğitimci rolünü açıklayabilme
2Eğitim ve hasta eğitimine ilişkin temel kavramları tanımlayabilme
3Hasta eğitimine temel oluşturan öğrenme yaklaşımlarını bilme
4Hasta eğitimini etkileyen temel faktörlerin farkında olma
5Hasta eğitim sürecini hemşirelik süreci ile ilişkilendirebilme ve Hasta eğitim sürecini düzenleme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
ön koşulu olan ders yoktur
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Sağlık Bakım Hizmetlerinde Hemşirenin Eğitimci Rolü ve İlgili Standartlar ,Hasta Eğitimi ve Eğitime İlişkin Temel Kavramlar, Hasta Eğitimi ve Öğrenme Yaklaşımları, Hasta Eğitimi ve Öğrenme Alanları, Hasta Eğitimini Etkileyen Temel Faktörler, Hasta Öğrenim Gereksinimlerinin Belirlenmesi, Hasta Eğitimi Süreci ve Hemşirelik Süreci, Hasta Eğitiminde Eğitim Ortamı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hasta Eğitiminde Hemşirenin Eğitimci RolüHasta eğitimi ile ilgili vaka çalışmaları
2Hasta Eğitimi Ve Temel KavramlarHasta eğitimi ile ilgili vaka çalışmaları
3Hasta Eğitimini Etkileyen Temel FaktörlerHasta eğitimi ile ilgili vaka çalışmaları
4Hasta Eğitimi Ve Öğrenme YaklaşımlarıHasta eğitimi ile ilgili vaka çalışmaları
5Hasta Eğitimi Süreci
6Veri Toplama Ve TanılamaHasta eğitimi ile ilgili vaka çalışmaları
7Hasta Eğitiminde planlamaHasta eğitim sürecinin hazırlanması ve sunulması
8Hasta eğitiminde uygulamaHasta eğitim sürecinin hazırlanması ve sunulması
9Hasta eğitiminde değerlendirmeHasta eğitim sürecinin hazırlanması ve sunulması
10Hasta Öğrenim Gereksinimlerinin BelirlenmesiHasta eğitim sürecinin hazırlanması ve sunulması
11Eğitimde Materyal Ve AraçlarHasta eğitim sürecinin hazırlanması ve sunulması
12Hasta Eğitiminde Eğitim OrtamıHasta eğitim sürecinin hazırlanması ve sunulması
13Hasta Eğitim Planlarının TartışılmasıHasta eğitim sürecinin hazırlanması ve sunulması
14Hasta Eğitimiyle İlgili AraştırmalarHasta eğitim sürecinin hazırlanması ve sunulması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Atılgan H, Kan A, Doğan N. (2009). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, 4. bs. Atılgan H. (editör), Ankara: Anı Yayıncılık. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci, 8. Baskı, İzmir: Etki Matbaacılık Yayıncılık. Taşocak, G. (2003). Hasta Eğitimi. İstanbul: Florence Nıghtingale Hemşirelik Yüksekokulu Yayını
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Takım/Grup Çalışması155
Örnek Vaka İncelemesi11515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Performans11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1333343332233333
ÖÇ2333333333234333
ÖÇ3343333324233333
ÖÇ4333333333233333
ÖÇ5333333333233333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr