Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190301503102 | 16. YÜZYIL İNGİLİZ EDEBİYATI | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ders, öğrencilerin 16. yy. İngiliz Edebiyatının genel özelliklerini tanımalarını, bu döneme ait eserleri anlamalarını ve bu eserlerde yer alan benzer ve faklı özellikleri karşılaştırabilmelerini hedefler. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Zafer ŞAFAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 16. yy İngiliz Edebiyatının ne olduğunu, hangi dönemi kapsadığını bilir. | 2 | 16.yy. İngiliz Edebiyatının yazarları ve edebi türleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | Döneme ait edebi türleri biçimsel ve tematik olarak analiz edebilir. | 4 | Şairler-yazarlar ve eserleri arasında bağ kurarak nitelikli tanıtımsal ve eleştirel denemeler yazabilir. | 5 | Dönemin edebiyatına ait eserler hakkında yapılmış nitelikli çalışmaları değerlendirebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Orta Çağ İngiliz Edebiyatı |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Öğrencilerin; The Oxford Companion to English Literature (Sixth Edition, by Michael Dobson, Stanley Wells, Oxford University Press, 2000), A Companion To English Renaissance Literature and Culture (by Michael Hattaway, Blackwell Publishers Ltd, 2003) künyeli kitapları edinmeleri ve dönem boyunca ilgili yerleri okuyarak tartışmaları beklenir. |
Dersin İçeriği |
Ders, 16. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı'nın kapsamını, çağın kültürel özelliklerini, dönemin önde gelen şahsiyetlerini ve eserlerini ve bu eserlerin içerik, tema ve argümanlarını kapsayacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Introduction
English Renaissance Literature (1485 to 1603): Renaissance Period
Literary and Cultural Atmosphere
Religion and Nationalism
Education and the Renaissance Man
Humanism
Patronage
The Theater Audience
Forms: Pastoral Poems, Lyrics, Sonnets, Dramatic Forms | - | - | 2 | Poetry and the Development of the Sonnet
Sonnet Form
Italian Sonnet
Early English Sonnets
Sonnet Cycles | - | - | 3 | Later English Sonneteers
Sir Philip Sidney | - | - | 4 | Sir Philip Sidney
Astrophel and Stella | - | - | 5 | Sir Philip Sidney
Defence of Poetry | - | - | 6 | Edmund Spencer
The Shepheardes Calender
The Faerie Queene | - | - | 7 | Shakespearean Sonnets | - | - | 8 | Ara Sınav | - | - | 9 | Classical Influence
Actors
Theaters
The Masque
Acting Companies
Playwrights
Christopher Marlowe | - | - | 10 | Christopher Marlowe
The Tragical History of the Life and Death of Doctor Faustus | - | - | 11 | William Shakespeare as a Playwright
Myths about Shakespeare
The Plays of Shakespeare
Hamlet Prince of Denmark
The Tempest | - | - | 12 | Sir Thomas More
Utopia | - | - | 13 | Sir Thomas Hoby: The Courtier
Roger Ascham
John Lyly | - | - | 14 | 16. Yüzyıl İngiliz Edebiyatına Yönelik Genel Bir Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
The Norton Anthology of English Literature, Vol. 1, 4th Edition, by M. H. Abrams, 1988
English Literature to 1789 by Kathleen McCoy, Judith A.V. Harlan, Harper Perennial/ Harper Collins Publishers, 1992
The McGraw-Hill Guide to English Literature/Vol. 1, Beowulf to Jane Austen by Karen Lawrence, Betsy Seifter and Lois Ratner, McGraw-Hill Paperbacks, 1985 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 6 | 3 | 18 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 6 | 8 | 48 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 1 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 2 | 1 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|