Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180700002100 | DİJİTAL OKURYAZARLIK | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilerin dijital teknolojileri, dijital ortam ve araçları tanımasını ve yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır. Dijital teknolojileri kullanarak bilgiyi bulma, işleme, düzenleme, paylaşma, değerlendirme ve analiz etme dersin temel konularını oluşturmaktadır. Dersin sonunda öğrencilerin dijital ortam ve araçları kullanım hakimiyetlerinin sağlanması ve bu alanlarla ilgili farkındalık, sorgulama düzeylerinin yükselmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Melekşen AKIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olacak. | 2 | Dijital teknolojileri, dijital ortam ve araçları tanıyacak ve yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelecek. | 3 | Eleştirel medya okuryazarlığının unsurları olan eleştirel okuma ve alternatif içerik üretimi süreçleri hakkında bilgi sahibi olacak. | 4 | Dijital teknolojileri kullanarak bilgiyi bulma, işleme, düzenleme, paylaşma, değerlendirme ve analiz etme becerileri kazanacak. | 5 | Dijital ortam ve araçları kullanım hakimiyeti kazanacak ve bu alanlarla ilgili farkındalık, sorgulama düzeyleri gelişecek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dijital okuryazarlık kavramına giriş | | | 2 | İşletim sistemleri | | | 3 | Dijital araçlar | | | 4 | Dijital platformlar | | | 5 | Örnek uygulamalar | | | 6 | Mobil kültür | | | 7 | Yakınsama | | | 8 | Büyük veri | | | 9 | Açık veri | | | 10 | Dijital demokrasi | | | 11 | Kolektif zeka | | | 12 | Örnek uygulamalar | | | 13 | Örnek Uygulamalar | | | 14 | Örnek Uygulamalar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Understanding digital literacies, A practical introduction, Rodney H. Jones, Christoph A. Hafner, Routledge, 2012 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | 3 | | | 4 | | | 4 | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|