|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701208108 | ÖRTÜALTI SEBZE YETİŞTİRİCİLİĞİ | Zorunlu | 4 | 8 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Örtüaltı yetiştiriciliği ile ilgili temel ve genel prensiplerin verilmesi.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Alçak plastik tünel ve sera kavramlarını tanımlayabilir | 2 | Seraların mevcut durumunu ve sera çeşitlerini bilir | 3 | Sera yapılacak yerde etki eden faktörleri ve sera kuruluşunda yapılması gereken hususları bilir | 4 | Seralarda yapılacak işlemleri (klima düzenlemesi, toprak hazırlama, sulama vb.) öğrenir | 5 | Seralarda domates, biber, hıyar ve patlıcan yetiştiriciliği ile ilgili genel bilgileri bilir. Bu sebze türlerinin serada yetiştiriciliği sırasında yapılacak işlemleri (fide yetiştirme, dikim, askıya alma, budama, tozlaşma ve döllenmeye yardım, hastalık ve zararlılar ve bunlarla savaş, hasat ve verim) öğrenir ve uygulayabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Öğrencilere;
Alçak plastik tünel ve sera kavramlarının tanımlanması, seraların mevcut durumu ve sınıflandırılmasının nasıl olduğunu, sera yapılacak yerde dikkat edilmesi gereken koşulların neler olduğu, seralarda yapılması gereken işlemlerin (klima düzenlemesi, toprak hazırlığı, sulama vb.) bilinmesi, serada domates, biber, hıyar ve patlıcan yetiştiriciliği ile ilgili genel bilgilerin verilmesi ve yetiştiricilik sırasında yapılacak olan işlemlerin neler olduğu (dikim, askıya alma, budama, tozlaşma ve döllenmeye yardım, hastalık ve zararlılar ve bunlarla savaş, hasat ve verim) ve nasıl yapıldığının öğretilmesi hedeflenmiştir.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Alçak plastik tünel tanımı, Türkiye’de ve Dünyada Alçak plastik tünel alanları, alçak plastik tünellerde sebze üretimi | | | 2 | Sera ve seracılığın tanımı, seraların sınıflandırılması | | | 3 | Sera yerinin seçimine etki eden faktörler (ekolojik ve ekonomik faktörler) | | | 4 | Sera kuruluşu sırasında özen gösterilmesi gereken konular | | | 5 | Sera klima düzenlemesi | | | 6 | Seralarda toprak hazırlama
| | | 7 | Seralarda sulama
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Seralarda domates yetiştiriciliği ile ilgili genel bilgiler, fide yetiştirme
Seralarda domates yetiştiriciliğinde dikim, askıya alma, budama, verim
| | | 10 |
Seralarda domates yetiştiriciliğinde tozlaşma ve döllenmeye yardım, hormon uygulaması, hastalık ve zararlılar ve bunlarla savaş, hasat ve verim
| | | 11 | Seralarda hıyar yetiştiriciliği ile ilgili genel bilgiler, fide yetiştirme | | | 12 | Seralarda hıyar yetiştiriciliğinde dikim, askıya alma, budama, tozlaşma ve döllenmeye yardım, hastalık ve zararlılar ve bunlarla savaş, hasat ve verim | | | 13 | Seralarda biber yetiştiriciliği ile ilgili genel bilgiler, fide yetiştirme, dikim, askıya alma, budama, tozlaşma ve döllenmeye yardım, hastalık ve zararlılar ve bunlarla savaş, hasat ve verim | | | 14 | Seralarda patlıcan yetiştiriciliği ile ilgili genel bilgiler, fide yetiştirme, dikim, askıya alma, budama, tozlaşma ve döllenmeye yardım, hastalık ve zararlılar ve bunlarla savaş, hasat ve verim | | | 15 | Final Sınavı | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1.Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
2.İnternet
3.Ulusal ve Uluslar arası kongre bildirileri | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|