Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900001066 | TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, İşletme merkezi planlanması; kırsal yerleşimler, bazı hayvan barınaklarının planlanması; yem ve gübre depolarının planlanması ve projelenmesi; sulamanın önemi ve gerekliliği; su-verim ilişkileri; toprak-su-bitki ilişkileri; evapotranspirasyon; sulama aralığı ve sulama suyu miktarı; sulama suyu kalitesi; sulama yöntemleri konularında öğrenciye bilgi sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tarımsal yapıların önemini kavrayacaklardır. | 2 | Ülkemizdeki ve diğer ülkelerdeki tarımsal yapılar arasındaki farkları ve Türkiye koşulları için uygun barınak tiplerini belirleyecektir. | 3 | Tarımsal Yapılar teknolojisindeki gelişmeleri öğreneceklerdir. | 4 | Hayvan barınakları için gerekli koşulları öğreneceklerdir ve Hayvan Barınakları planlayabileceklerdir. | 5 | Diğer dersler için birtakım altyapı kazanacaklar ve Projelendirme becerisi ve öz güveni elde edeceklerdir. | 6 | Sulamanın önemini, gerekliğini ve su-verim ilişkilerini öğrenecek ve Ülkemiz toprak ve su kaynakları potansiyelini ve yeterliğini öğrenecek. | 7 | Toprak-bitki-su ilişkilerini öğrenecek ve Sulama aralığı ve gereksinilen sulama suyu miktarını öğrenecek. | 8 | Su iletim ve dağıtım sistemlerini öğrenecek. | 9 | Sulama suyu kalitesi ve kullanılabilirliği hakkında bilgi sahibi olacak. | 10 | Basınçlı ve yüzey sulama yöntemlerini hakkında bilgi sahibi olacak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Teorik ve Uygulamalı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş ve Kırsal yerleşimler | | | 2 | Tarımsal Yapılarda Çevre Koşulları ve Kontrol Prensipleri | | | 3 | Isı ve Nem Dengesi, Havalandırma ve Işıklandırma | | | 4 | Hayvan Barınaklarının ve Ahırların Planlanması | | | 5 | Duraklı, Serbest ve Duraklı-Serbest Ahırlar | | | 6 | Ağılların ve Kümeslerin Planlanması | | | 7 | Projeleme | | | 8 | Sulamanın önemi ve gerekliliği; su-verim ilişkileri | | | 9 | Türkiyenin toprak ve su kaynakları potansiyeli ve yeterliliği; sulama suyu kalitesi | | | 10 | Toprak-su-bitki ilişkileri; infiltrasyon | | | 11 | Evapotranspirasyon; Etkili yağış | | | 12 | Sulama randımanları; sulama aralığı ve sulama suyu miktarı | | | 13 | Su iletim ve dağıtım sistemleri | | | 14 | Sulama yöntemleri | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
•Balaban, A., Şen, E,. 1988 Tarımsal Yapılar. Ankara Üniv. Ziraat Fakültesi Yayınları:1083, Ders Kitabı:311, Ankara.
•Güngör, Y., A.Z. Erözel., Yıldırım, O., 2004. Sulama. A.Ü.Ziraat Fakültesi yayınları 1540/493, Ankara
•Apan, M., Demir, Y., Öztürk, T., Kara, T., 2010. Kültürteknik. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Samsun.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|