Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201007102DİN FELSEFESİZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere din ve dinin temel iddiaları üzerinde rasyonel, objektif, şumullü ve tutarlı bir şekilde düşünme ve konuşma becerisi kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Fatih Özkan
Öğrenme Çıktıları
1Din Felsefesinde araştırma, yerli ve yabancı kaynaklardan bilgi toplama ve onları değerlendirme yollarını kavrar.
2Din Felsefesinin tarihçesini ve önemli temsilcilerini tanır.
3Genel felsefe ve Din Felsefesi arasındaki benzerlik ve farklılıklardan haberdar olur.
4Alanla ilgili araştırmaların metot ve muhtevalarını değerlendirmeyi öğrenir.
5Dinin felsefi bakış açısıyla ele alınmasını hedefleyen yeni yaklaşımları eleştirel bir bakışla değerlendirmeyi öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste Din felsefesinin mahiyetine dair tartışmalar ve din felsefesinin temel problemlere yaklaşımı incelenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Din Felsefesinin tanımı ve ele aldığı problemler
2Din Felsefesinin yeni bir disiplin olarak ortaya çıkışının tarihçesi ve diğer din bilimleri ile ilişkileri
3Tanrı'nın varlığı konusu ve bu doğrultuda geliştirilmiş olan teistik deliller
4Ontololjik delil ve eleştirisi
5Kozmolojik delil ve eleştirisi
6Teleolojik delil ve eleştirisi
7Ahlak delili ve eleştirisi
8Ateizmin tarihçesi ve dayandığı argümanlar
9İnsanın özgürlüğünü temel alan teori
10S. Freud’ün yansıtma din teorisi ve eleştirisi
11Durkheim’in sosyolojik teorisi ve eleştirisi
12Kötülük problemi ve onunla ilgili ortaya konmuş çözüm önerileri
13Dinin ahlakla , sanatla ve bilimle ilişkileri
14Dini sembolizmin anlam ve önemi
15Genel Değerlendirme
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mehmet Aydın, Din Felsefesi, İzmir İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, 9. Baskı, İzmir 2001. Cafer Sadık Yaran, Kötülük ve Theodise, Vadi Yayınları, 1. Basım, Ankara 1997. Yaran, Cafer Sadık. Klasik ve Çağdaş Metinlerle Din Felsefesi. Samsun: Etüt, 1997 Hüsamettin Erdem, Problematik Olarak Din-Felsefe Münasebeti, Konya 1999
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım15230
Seminer11010
Bireysel Çalışma21020
Okuma31030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
ÖÇ2       
ÖÇ3       
ÖÇ4       
ÖÇ5       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr