Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201006203 | İSLAM FELSEFESİ TARİHİ - II | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Modern felsefe içerisindeki önemli ve temel teşkil edici değer, mesele, metot ve kavramlara odaklanmak. Bu dersin ana amacı, öğrenciye, modern felsefe tarihi içerisindeki felsefi düşünceleri ve ana problemleri sunmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr. Mirpenç AKŞİT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Modern felsefesindeki filozoflar, ana akımlar, felsefî sistemler ve temel meseleler öğrenilir. | 2 | Modern Batı düşüncesini şekillendiren felsefe tarihi problemleri idrak edilir. | 3 | Modern Batı düşüncesindeki, demokrasi, eşitlik, özgürlük ve insan hakları gibi temel politik kavramların felsefi arkaplanı öğrenilir. | 4 | Eleştirel düşünme yeteneği kazanılır. | 5 | Modern felsefe metinlerindeki argümanları analiz etme, ifade etme, tanıma ve yorumlama becerisi kazanılır. | 6 | Modern felsefe ve klasik felsefe arasındaki temel farklılıklar ve süreklilikler öğrenilir. | 7 | Modern yaşam, sanat, din, edebiyat, teknik ve bilim ile modern felsefe arasındaki ilişki öğrenilir. | 8 | Öğrenci, tarihsel dönemler ve kültürel perspektiflere bağlı olarak insan tecrübesinin farklılığını kavrar. | 9 | Öğrenci modern dönemdeki herhangi bir filozofun bir iddiasını, iddianın mantığı ve öncülleriyle uyumluluğu bakımından değerlendirebilir. | 10 | Modern düşüncede felsefe-din ilişkisi ve dine dair farklı perspektifler öğrenilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
İSLAM FELSEFESİ TARİHİ II |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Rönesans Felsefesi | | | 2 | Modern Bilimin Doğuşu ve Gelişimi | | | 3 | Bacon ve Hobbes | | | 4 | Rasyonalistler I: Descartes | | | 5 | Rasyonalistler II: Spinoza | | | 6 | Rasyonalistler III: Leibniz | | | 7 | Empiristler I: John Locke | | | 8 | Empiristler II: George Berkeley | | | 9 | Empiristler III: David Hume | | | 10 | Aydınlanma Düşüncesi | | | 11 | Kant ve Alman İdealizminin Doğuşu | | | 12 | Alman İdealizmi I: Fichte ve Schelling | | | 13 | Alman İdealizmi II: Hegel | | | 14 | Marx ve Materyalist Tarih Felsefesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi: Thales’ten Baudrillard’a, Say Yayınları, İstanbul 2010.
Kasım Küçükalp and Ahmet Cevizci, Batı Düşüncesi, İsam yayınları, İstanbul 2009.
Macit Gökberk, Felsefe Tarihi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ7 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ8 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ9 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ10 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|