Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201004101 | KELAM TARİHİ | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kelamın oluşum, gelişim ve dönüşüm süreçlerini öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr. Ali Yıldız Musahan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler islamın ana kaynaklarından (Kuran ve Sünnet) itikadi konuları öğrenme fırsatı yakalar. | 2 | İtikadi konuların neler olduğunu ve bunlarla ilgili temel bilgileri edinebilmek için
naklin ve aklın birlikte kullanılacağını kavrarlar. | 3 | İnancın teşekkülünde imanın önemini ögeleriyle birlikte öğrenme fırsatı yakalarlar | 4 | İman,amel,ahlak birlikteliğini mümin hayatında gerçekleştirmenin usullerini ve temel bilgilerini kavrarlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kelam ilminin esaslarını öğrenmeye elverir kaynakları tanıyarak ve tarayarak öğrenme fırsatı yakalar.
Dinin vazgeçilmez ve temel esasları olan inanç esaslarını ve bu esasların hayatımızdaki yerini önemini kavrar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İslam’ın erken döneminde ortaya çıkan inanç tartışmaları
| | | 2 | Kader inancı, İman-amel ilişkisi, İlahi sıfatlar
| | | 3 | Kelam ilminin teşekkül devri ve kurucuları
| | | 4 | Kelamcılarla Hadisçiler Arasındaki Münakaşalar
| | | 5 | Kelam ilminin tanımı ve içeriği
| | | 6 | Kelam ekollerinin ortaya çıkışı ve aralarındaki tartışmalar.
| | | 7 | Kelam ekollerinin gelişim ve değişim süreçleri.
| | | 8 | ARA SINAV
| | | 9 | Mutezile a-Basra Mutezilesi, b-Bağdad Mutezilesi
| | | 10 | Mu'tezili Kelamcılar
| | | 11 | Ehl-i Sünnet a-Eş’arilik, b-Maturidilik.
| | | 12 | Eş’ari ve Matüridi Kelamcılar.
| | | 13 | Osmanlı Dönemi Kelam Çalışmaları
| | | 14 | Çağdaş Kelam Çalışmaları
| | | 15 | Çağdaş Kelam Çalışmaları
| | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Şaban Ali Düzgün (Editör), Kelam Tarihi, Grafiker Yayınları, 2015
2. Recep Ardoğan, Akideden Kelama-Kelam Tarihi, Klm Yayınları, 2017
3. Bekir Topaloğlu, Kelam İlmi, İstanbul ty.
4. Ali Yıldız Musahan, Ebu Hanifenin Beş Eseri ve Tercümesi, Araştırma Yayınları, 2016 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 5 | 2 | 10 |
Tartışma | 4 | 3 | 12 |
Soru-Yanıt | 3 | 3 | 9 |
Beyin Fırtınası | 5 | 4 | 20 |
Makale Kritik Etme | 4 | 3 | 12 |
Okuma | 4 | 4 | 16 |
Ev Ödevi | 5 | 4 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|