Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 160701101102 | FİZİK | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Hareketi, Neowtonun hareket kanunlarını, iş-enerjiyi ve momentum konularını kavratmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Newtonun Hareket kanunlarını bilirler. | 2 | Vektörleri ve ötelenme hareketlerini öğrenirler. | 3 | İş-Enerji Teoremini bilirler. | 4 | Doğrusal ve Açısal momentum ve korunum kanunlarını bilirler. | 5 | Dönme hareketinin özelliklerini öğrenirler. | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ölçme, birimler ve vektörler. Birboyutta hareket. Newton'un hareket denklemleri. Gözlem çerçeveleri. İş, enerji, güç, impuls, momemtum, dönüş hareketi ve katı cisimlerin dinamiği. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ölçme ve Tahmin Etme | | | 2 | Bir Boyutta kinematik | | | 3 | İki veya Üç Boyutta Kinematik | | | 4 | Newtonun hareket yasaları | | | 5 | Newtonun hareket yasalarının uygulamaları | | | 6 | Newtonun hareket yasalarının uygulamaları | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | İş Enerji | | | 9 | İş ve Enerji; Enerjinin Korunumu | | | 10 | Enerjinin Korunumu | | | 11 | Doğrusal Momentum | | | 12 | Doğrusal Momentum; Dönme Hareketi | | | 13 | Dönme Hareketi | | | 14 | Açısal Momentum; Genel Dönme Hareketi | | | 15 | Açısal Momentum; Genel Dönme Hareketi ile ilgili sorular | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 3 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|