Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 180300903102 | BİYOKİMYA I | Compulsory | 2 | 3 | 4 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Biyokimya ile alakalı son tekniklere dikkat çekerek geniş tabanlı bir alt yapı sağlamak. Öğrencinin biyokimya genel alt yapısı ve biyomoleküllerin yapı ve fonksiyonuna yönelik daha ayrıntılı olarak konuları incelemektir. |
Name of Lecturer(s) |
Dr. Öğr. Üyesi Abdülmelik Aras |
Learning Outcomes |
1 | Amino asitlerin, proteinlerin, karbohidratların, yapısal ve fonksiyonel özelliklerinin birleşmesini anlayabilme | 2 | Nükleotidlerin, lipidlerin ve membranların yapısal ve fonksiyonel özelliklerinin birleşmesini anlayabilecek | 3 | Biyomoleküllerin genel özelliklerini anlatmak için bir yetenek kazanacak | 4 | Membranlar arası taşıma ve sinyal iletimini anlayabilecek | 5 | Biyomoleküler yapı ve fonksiyon ilişkisini tartışabilecek |
|
Mode of Delivery |
Birinci Öğretim |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
yok |
Course Contents |
Metabolik yollun metabolimasının ve biyoenerjitiklerinin anlaşılması. Amino asitlerin, proteinlerin, karbohidratların, nükleik asitlerin, lipidlerin ve membranların yapı ve fonksiyonunun detaylı çalışılması. Ayrıntılı olarak, bu ders moleküler fonksiyon ile biyomoleküler yapılarının anlaşılması. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Biyomoleküllerin özellikleri | | | 2 | Biyomoleküllerin özellikleri | | | 3 | Amino asitlerin işlev görev ve önemleri | | | 4 | Protein tasarımı, süper sekonder yapılar, yapısal merkezler, tersiyer yapı, protein-protein ilişkisi | | | 5 | Protein katlanması & protein stabilitesi | | | 6 | Canlı sistemlerdeki kimyasal işlemler | | | 7 | Metabolik yolların bütünlüğü ve düzenlenmesi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Nükleik asitler: yapı & fonksiyon | | | 10 | Karbohidratlar: yapı & fonksiyon | | | 11 | Lipid kimyası ve biyolojik membranlar | | | 12 | Vitaminler, hormonlar ve etki mekanizmaları | | | 13 | Vitaminler, hormonlar ve etki mekanizmaları | | | 14 | Vitaminler, hormonlar ve etki mekanizmaları | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Recommended or Required Reading |
Palmer, T. 1994; Enzim Bilgisi, Bilimsel ve Teknik Yayınları Çeviri Vakfı, İstanbul. David L. Nelson, Michael M. Cox, ”Lehninger Principles of Biochemistry”, Worth Publishers, (2000) D. E. Metzler,”Biochemistry: The Chemical Reactions o Living Cells”, Academic Press Inc. (1977 and 2000) C.K. Mathews, K.E. Van Holde, K.G. Ahern, “Biochemistry”, Pearson Education, (1999) D. Voet, J. G. Voet “Biochemistry”, Wiley, John and Sons, (1995) |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | yok |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 3 | 1 | 3 |
Soru-Yanıt | 3 | 1 | 3 |
Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 3 | 9 |
Beyin Fırtınası | 2 | 3 | 6 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Performans | 2 | 1 | 2 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | LO2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | LO3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | LO4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | LO5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|