Ders Öğretim Planı
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
180300903102BİYOKİMYA I Compulsory234
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Biyokimya ile alakalı son tekniklere dikkat çekerek geniş tabanlı bir alt yapı sağlamak. Öğrencinin biyokimya genel alt yapısı ve biyomoleküllerin yapı ve fonksiyonuna yönelik daha ayrıntılı olarak konuları incelemektir.
Name of Lecturer(s)
Dr. Öğr. Üyesi Abdülmelik Aras
Learning Outcomes
1Amino asitlerin, proteinlerin, karbohidratların, yapısal ve fonksiyonel özelliklerinin birleşmesini anlayabilme
2Nükleotidlerin, lipidlerin ve membranların yapısal ve fonksiyonel özelliklerinin birleşmesini anlayabilecek
3Biyomoleküllerin genel özelliklerini anlatmak için bir yetenek kazanacak
4Membranlar arası taşıma ve sinyal iletimini anlayabilecek
5Biyomoleküler yapı ve fonksiyon ilişkisini tartışabilecek
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
yok
Course Contents
Metabolik yollun metabolimasının ve biyoenerjitiklerinin anlaşılması. Amino asitlerin, proteinlerin, karbohidratların, nükleik asitlerin, lipidlerin ve membranların yapı ve fonksiyonunun detaylı çalışılması. Ayrıntılı olarak, bu ders moleküler fonksiyon ile biyomoleküler yapılarının anlaşılması.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Biyomoleküllerin özellikleri
2Biyomoleküllerin özellikleri
3Amino asitlerin işlev görev ve önemleri
4Protein tasarımı, süper sekonder yapılar, yapısal merkezler, tersiyer yapı, protein-protein ilişkisi
5Protein katlanması & protein stabilitesi
6Canlı sistemlerdeki kimyasal işlemler
7Metabolik yolların bütünlüğü ve düzenlenmesi
8Ara sınav
9Nükleik asitler: yapı & fonksiyon
10Karbohidratlar: yapı & fonksiyon
11Lipid kimyası ve biyolojik membranlar
12Vitaminler, hormonlar ve etki mekanizmaları
13Vitaminler, hormonlar ve etki mekanizmaları
14Vitaminler, hormonlar ve etki mekanizmaları
15Final sınavı
Recommended or Required Reading
Palmer, T. 1994; Enzim Bilgisi, Bilimsel ve Teknik Yayınları Çeviri Vakfı, İstanbul. David L. Nelson, Michael M. Cox, ”Lehninger Principles of Biochemistry”, Worth Publishers, (2000) D. E. Metzler,”Biochemistry: The Chemical Reactions o Living Cells”, Academic Press Inc. (1977 and 2000) C.K. Mathews, K.E. Van Holde, K.G. Ahern, “Biochemistry”, Pearson Education, (1999) D. Voet, J. G. Voet “Biochemistry”, Wiley, John and Sons, (1995)
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Tartışma313
Soru-Yanıt313
Örnek Vaka İncelemesi339
Beyin Fırtınası236
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma3515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Performans212
TOTAL WORKLOAD (hours)123
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
LO1322323233232232
LO2332232322322223
LO3233313332333223
LO4334323333334323
LO5435333333344434
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr