|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300108201 | TÜRK MİLLİ MÜCADELE TARİHİ - II | Zorunlu | 4 | 8 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin temellerinin atıldığı Milli Mücadele Dönemi olarak adlandırdığımız 1918-1923 yılları arasındaki siyasi, askeri, sosyo-ekonomik ve kültürel gelişmeleri bilimsel çerçevede öğrenciye aktarmayı ve onları bu konularda araştırmaya teşvik etmeyi amaçlamaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Heyet-i Temsiliyeden Türkiye Büyük Millet Meclisine değin geçen süredeki gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur. | 6 | Milli Mücadele Cepheler: Batı Cephesi ve Trakyanın Durumu hakkında bilgi sahibi olur. Milli Mücadelenin Mali Kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | 7 | Milli Mücadelede Türk Basını, Saltanatın Kaldırılması ve Yankıları hakkında bilgi sahibi olur. Lozan Antlaşması hakkında bilgi sahibi olunur. | 8 | Lozan Antlaşması hakkında bilgi sahibi olur. 1923 Yılı Olayları ve Genel Değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun tarihi ve Milli Mücadele dönemini detaylarıyla aktarılacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | TBMM’nin Açılışı, Özellikleri ve İlk Faaliyetleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 2 | Milli Mücadele’de İç İsyanlar, Sebepleri, Alınan Önlemler ve Sonuçları | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 3 | Kuva-yi Milli’ye’den Düzenli Orduya Geçiş | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 4 | Sevr Antlaşması | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 5 | Milli Mücadele’de Cepheler(Doğu Cephesi ve Ermeni Sorunu) | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 6 | Milli Mücadele’de Cepheler(Batı Cephesi) | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 7 | Milli Mücadele’de Cepheler(Güney Cephesi) | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Milli Mücadele Dönemi Dış İlişkiler(Sovyet Rusya, Azerbaycan, Gürcistan, Ermenistan, İngiltere-Fransa-İtalya-Yunanistan ve Diğer Devletler) | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 10 | Milli Mücadele’nin İç ve Dış Mali Kaynakları | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 11 | Halkçılık Programı ve Teşkilat-ı Esasiye Kanunu | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 12 | Saltanat’ın Kaldırılması ve İstanbul İdaresinin TBMM’ne Bağlanması | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 13 | Milli Mücadele Dönemi Sosyo-Kültürel Hayat ve Eğitim-Öğretim Faaliyetleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 14 | Mudanya Mütarekesi- Lozan Antlaşması, Önemi ve Sonuçları | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Sebahattin Selek, Anadolu İhtilali. Sina Akşin, İstanbul Hükümetleri ve Milli Mücadele.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|