|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300107106 | YEREL TARİH ARAŞTIRMALARI | Zorunlu | 4 | 7 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Tarihçiliğin farklı bir perspektifi olan yerel tarih alanının tanıtılması, Yerel tarih araştırmalarının metot ve yönteminin genç araştırmalara öğretilmesi, bu alana dayalı çalışmalar ile kimlik ve aidiyet duygusunun öne çıkarılması, sıradan insanların ve en yakınımızdakilerin bile tarihin araştırma alanına girdiğinin kavratılması, öğrencinin yerel tarihin doğası ve amaçlarını anlama, onunla ilgilenmenin önemini fark etme ve yanıbaşımızdaki tarih hakkında nasıl araştırma yapılacağını, yazı yazılacağını, ya da konuşulacağını öğrenmelerine yardımcı olmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Yerel tarih araştırmaları ile milletlerin ve toplumların kendilerini ve geçmişlerini tanımalarına yardımcı olma. | 6 | Tarihin alanı ve yöntemini genişleterek, ilgi alanını çoğaltmak. | 7 | Dün-bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme. | 8 | Keşif becerilerinin geliştirilmesi. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Yerel tarih alanları tanıtılarak, yerel tarih araştırmalarının metot ve yöntemi genç araştırmacılara öüretilecektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Öğrencilere yerel tarih dersinin Konusu Amacı ve Sınırları Hakkında Bilgi verilmesi, Yerel tarihin tanımı | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 2 | Yerel Tarih alanında yapılan araştırmaların tanıtılması, bir literatür denemesi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 3 | Tarihin alanı üzerinde bir gezinti makro alanlardan yanı başımızdaki tarihe yerel tarihin boyutları | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 4 | Türkiye’de ve dünya’da yerel tarih çalışmalarının tarihçesi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 5 | Yerel tarihin izlerinin peşinde ve öykü anlatma; tarihsel izleri bulmak, tarihsel izlerin kullanımı, becerilerin edinilmesi, algıların keskinleştirilmesi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 6 | Yerel tarih araştırmalarında kaynak sorunu yayınlanmış belgeler, kitaplar ve makaleler, yüksek lisans doktora tezleri, gazeteler, resmi belgeler, ephemera, ticaretle ilgili tarihçeler, şehir rehberleri, haritalar | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 7 | Yayınlanmamış belgeler arşivler ve yazma koleksiyonları, yayınlanmamış kayıtların bulunması ve kullanılması, nüfus sayımı kayıtları, yerel kayıtlar | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Fotoğraf ve yerel tarih, fotoğrafı okumak ve yorumlamak, yanı başımızdaki görsel malzeme kaynağı | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 10 | Sözlü tarih çalışmaları ve yerel tarih; Yaşam öykülerinden yerel tarihe, tarihin yaşayan tanıkları | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 11 | Yerel tarih ve halkbilim, giyim kuşam-geleneksel mutfak kültürü, geleneksel sporlar, etnomüzikoloji, yöresel müzik ve halkoyunları, etnobotanik, , gelenek ve görenekler, geleneksel el sanatları, halk edebiyatı, yerel tarih ve dil bilim | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 12 | Tarihi kent dokularının yaşatılması ve geliştirilmesi, yerel tarih ve kent tarihi müzelerine doğru | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 13 | Yerel tarihin bir öğretim yaklaşımı olarak tarih derslerinde kullanımı | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 14 | 14. Bir yerel tarih çalışması hazırlama programı denemesi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Esra Danacıoğlu, Geçmişin İzleri Yanıbaşımızdaki Tarih İçin Bir Kılavuz, Tarih Vakfı Yurt yayınları, İstanbul 2001; Davıd E. Kyvıg- Myron A. Marty, Yanıbaşımızdaki Tarih, (Çev. Nalan Özsoy),Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 2000; İsmail Hakkı Demircioğlu, Tarih öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar, Anı Yayınları, Ankara 2007; March Bloch, Tarihin Savunusu Ya da Tarihçilik Mesleği, (çev: M. Ali Kılıçbay), Birey Ve Toplum Yayınları, Ankara 1985.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|