|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300107104 | TÜRK DEMOKRASİ VE ÇAĞDAŞLAŞMA TARİHİ I | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersin amacı; insan hakları alanında geçen kavramların anlaşılmasını, temel haklar ve özgürlükler konusunda bilinçlenmeyi ve insan haklarına saygının sağlanmasında demokrasinin gerekliliğine inanmayı sağlamaktır. Bu amaca ulaşmak için aşağıdaki bilgi ve becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir. Bu dersin amaçları: - Tartışma becerisi - Eleştirel düşünme becerisi - Sorun çözme becerisi - Bilimsel araştırma becerisi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | İkinci meşrutiyet dönemi özelliklerini kavratmak | 7 | İkinci meşrutiyet döneminde siyasal partileri kavratmak | 8 | İttihat ve terakki cemiyetinin oluşumunu kavratmak |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Temel kavramlar (hak, insan hakları, demokrasi, özgürlük, kamu özgürlükleri vb.) - T.C.Devletinin temel nitelikleri (Demokratik Devlet, Hukuk Devleti, Sosyal Devlet vd.) - İnsan haklarının tarihi gelişimi (Dünya’da ve Türkiye’de) - İnsan haklarının uluslar arası alana geçişi - İnsan haklarının ulusal ve uluslar arası hukukta korunması | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İkinci meşrutiyet döneminde iç ve dış olaylar | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | Siyasal alandaki olaylar | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Parlamento hayatı | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Hukuki yapının bozulması | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | İdeolojik arayışlar | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Fırkalar ve cemiyetler | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Osmanlı ittihat ve terakki cemiyetleri | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Meşrutiyet ortamı | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Padişah ve ittihat ve terakki | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | İttihat ve terakkinin toplumsal, kültürel ve ekonomik alandaki çalışmaları | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | İttihat ve terakki dışında kurulan cemiyetler | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Osmanlı fırkaları | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Genel Değerlendirme | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Kamu Hürriyetleri (Münci Kapani) - 100 Soruda Anayasa’nın Anlamı (Mümtaz Soysal) - İnsan Hakları (Tekin Akıllıoğlu) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|