|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300106101 | SANAT TARİHİ | Zorunlu | 3 | 6 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bir bilim dalı olarak Sanat Tarihi’nin tanımı, doğuşu, gelişimi, Sanat Tarihinin alanı ve Sanat Tarihi’ne yardımcı bilim dallarının Sanat Tarihi’yle olan ilişkileri, mimari eser ve mimari eser kavramı, fiziki çevre kavramlarının görsel malzemelerle kavratılması. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Gonca SUTAY | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Sanat tarihinin tanımı ve kapsamını öğrenir. | 6 | Sanat tarihinin bilim dalı olarak ortaya çıkışını kavrar. | 7 | Sanat tarihinin çalışmalarında yararlandığı bilim dallarını öğrenir. | 8 | Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını ayırt etmeyi öğrenir. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bir bilim dalı olarak Sanat Tarihi’nin tanımı, doğuşu, gelişimi, Sanat Tarihinin alanı ve Sanat Tarihi’ne yardımcı bilim dallarının Sanat Tarihi’yle olan ilişkileri, mimari eser ve mimari eser kavramı, fiziki çevre ve benzeri konular . | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Konunun tanımı ve önemi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 2 | Sanat tarihinin tanımı ve kapsamı | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 3 | Sanat-Tarih, Sanat Kültür ilişkisi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 4 | Sanat-toplum- sanatçı ilişkisi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 5 | Sanat tarihinin bilim dalı olarak ortaya çıkışı | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 6 | Sanat tarihinin bilim dalı olarak ortaya çıkışı | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 7 | Sanat tarihinin çalışmalarında yararlandığı bilim dalları | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sanat tarihinin çalışmalarında yararlandığı bilim dallar- Arkeoloji | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 10 | Sanat tarihinin çalışmalarında yararlandığı bilim dalları- Tarih | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 11 | Sanat tarihinin çalışmalarında yararlandığı bilim dalları –Halk bilim, folklor, Etnografya, etnoloji | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 12 | Sanat tarihinin çalışmalarında yararlandığı bilim dalları- Nümizmatik, Tarihi coğrafya | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 13 | Sanat tarihinin çalışmalarında yararlandığı bilim dallar- Epigrafi, Mitoloji ve Mimarlık Tarihi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 14 | Dinlerin Sanata bakışları ve sanat üzerindeki etkileri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Hazırlanmış ders notları
Selçuk Mülayim, Sanat Tarihi Metodu, İstanbul, 1983. - Oktay Aslanapa, Türk Sanatı, İstanbul, 1971. - Oluş Arık, Sanat Tarihi, Ankara, 1975. - Doğan
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | 5 | | 5 | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|