|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300105102 | OSMANLI SOSYO-İKTİSAT TARİHİ - I | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Osmanlı Devleti’nin iktisadi yapısını tanıma | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Osmanlı Devleti’nin ekonomik durumunu kavrar | 7 | Osmanlı vergi sistemini diğer ülkelerin vergi sistemleriyle karşılaştırır | 8 | Osmanlı Devleti’nin iktisadi yapısı ile toplumsal yaşam arasındaki ilişkiyi saptar |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Osmanlı Devleti’nin iktisadi yapısını ve bunun toplumsal yaşama etkisi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Osmanlı Devleti’nin iktisadi zihniyeti | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | Osmanlı İmparatorluğu’nda devlet ve ekonomi | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Osmanlı tımar sisteminin doğuşu | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Osmanlı tımarının askeri boyutları | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Osmanlı vergi sistemi | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Osmanlı gümrük rejimi | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Malikâne uygulamaları | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İltizam uygulamaları | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | İlk Osmanlı Parası | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Erken Osmanlı dönemi para düzeni | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Fiyat devrimi ve Osmanlı parası | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Osmanlı döneminde yapılan devalüasyonlar | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Sonuç ve Değerlendirmeler | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1- Mehmet Genç, Osmanlı İmparatorluğu’nda Devlet ve Ekonomi, İstanbul 2000.
2- Ömer Lütfi Barkan, Timar, MEB İA, 12/I, ss. 286-333.
3- Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu: Toplum ve Ekonomi, İstanbul 1996.
4- Erol Özvar, Osmanlı Maliyesinde Malikâne Uygulaması, İstanbul 2003.
5- Eftal Batmaz, İltizam Sisteminin 18. Yüzyıldaki Boyutları, AÜDTCF Tarih Araştırmaları Dergisi, c: XVIII, sayı: 29, Ankara 1997, ss. 39-50.
6- Şevket Pamuk, Osmanlı İmparatorluğu’nda Paranın Tarihi, İstanbul 2000
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|