|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300104204 | TARİHİ COĞRAFYA - II | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bugün araştırılan bir alanın geçmişteki coğrafyasını ortaya koyan tarihi coğrafya, bu ders kapsamı içinde teorik olarak verilmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir. | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Tarihi coğrafyanın tanımı ve konusu | 7 | Tarihi coğrafyanın gelişimi | 8 | Eski şehirlerin konumların gibi alanlarda bilgi sahibi olacaklardır. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Tarihle Coğrafya arasındaki ilişkinin ortaya konulması ve coğrafyanın tarihi olaylara etkisi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Coğrafya ve Tarihi Coğrafya Kavramları | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | Tarih-Coğrafya İlişkisi | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Coğrafyanın Tarihi | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Tarihi Coğrafya ’da Mekan | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | İnsan-Çevre Etkileşimi | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Tarihi Coğrafya Araştırmalarında Metot | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Fiziki Coğrafyanın Tarihe Etkileri | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Toprak Coğrafyası | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Hidrografya, Yerleşme Coğrafyası | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Anadolu Adının Kaynağı | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Anadolu’da Tarihi Bölgeler | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Eski yerleşme kalıntıları | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Anadolu’da Tarihi Kentler (Thrakia, Bithynia, İonia, Mysia, Phrygia Paphlagonia, Lykaonia, Arzava, Pisidia, Lydia, Karia, Lykia, Pamphylia, Kilikia) | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Mitchel, J.B.,Historical Geography. Hodder and Stoughton Ltd, London 1975. Doğanay, H., Coğrafyaya Giriş. Atatürk Üniv. Yay. No:726, Kazım Karabekir EğitimFak.Yay.No:23,Erzurum1992. Elibüyük,M, Matematik Coğrafya. Ekol Yayınevi, Ankara 1995. Gümüşçü,O, Tarihi Coğrafya, Yeditepe yay., İstanbul 2006. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 8 | 4 | 32 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|