|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300104202 | ORTA VE YENİ ÇAĞDA AVRUPA TARİHİ - II | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı Batı Roma İmparatorluğu’nun 476 yılında sona ermesinden 1453 yılında İstanbul’un Türkler tarafından fethine kadar geçen süre içerisinde, siyasi ve sosyal yönleriyle Avrupa tarihini ve 1500-1789 Avrupa'daki siyasal, sosyal ve ekonomik gelişmeleri kavratmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir. | 5 | Roma İmparatorluğu’nun dağılması ve Avrupa’yı oluşturan şartları açıklayabilme. | 6 | Kutsal Roma-Alman İmparatorluğu ile Roma-Katolik Kilisesi’nin Avrupa’ya etkilerini gösterebilme. | 7 | 16. Yüzyılda Avrupa'daki siyasi gelişmeleri açıklayabilme. | 8 | XVII. Yüzyılda Avrupa'daki siyasal ve sosyal gelişmeleri açıklayabilme. | 9 | XVIII. Yüzyılda Avrupa'daki siyasi ve ekonomik gelişmeleri açıklayabilme. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu derste Batı Roma İmparatorluğu’nun 476 yılında sona ermesinden 1453 yılında İstanbul’un Türkler tarafından fethine kadar geçen süre içerisinde, siyasi ve sosyal yönleriyle Avrupa tarihi ve 1500-1789 Avrupa'daki siyasal, sosyal ve ekonomik gelişmeler anlatılacak. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kaynaklar | Okuma, kritize etme | | 2 | İngiltere ve Fransa’nın Oluşması | Okuma, kritize etme | | 3 | Doğu Avrupa | Okuma, kritize etme | | 4 | Haçlı Seferleri Öncesi Avrupa’nın Siyasal, Sosyal ve Ekonomik Durumu | Okuma, kritize etme | | 5 | Haçlı Seferleri | Okuma, kritize etme | | 6 | Haçlı Seferlerinin Sonuçları | Okuma, kritize etme | | 7 | İstanbul’un Fethi | Okuma, kritize etme | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Batı'nın Denizlerde Üstünlüğü Sağlaması | Okuma, kritize etme | | 10 | Fransa'da Bütünleşme Almanya'da Parçalanma | Okuma, kritize etme | | 11 | Doğu Avrupa'da Zayıflayan ve Güçlenen Devletler | Okuma, kritize etme | | 12 | İslam Dünyasının Zayıflaması ve Osmanlılar | Okuma, kritize etme | | 13 | 18. Yüzyıl Avrupa'da Büyük Savaşlar | Okuma, kritize etme | | 14 | 18. Yüzyılda Osmanlı Diplomasisi ve Avrupa | Okuma, kritize etme | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Colin Mcevedy, Ortaçağ Tarih Atlası, Sabancı Üni. yay, 2004. 2. Henri Pirene, Ortaçağ Avrupası’nın Ekonomik ve Sosal Tarihi, İstanbul 2007. 3. Fernand Braudel, Akdeniz, İstanbul 2007. 4. Muammer Gül, Ortaçağ Avrupa Tarihi, İstanbul 2009. 5. Claude Cahen, Haçlı Seferleri Zamanında Doğu Ve Batı, İstanbul 2010. 6. Steven Runciman, Konstantinopolis Düştü, 29 Mayıs 1453, İstanbul1999. 7. J.M. Roberts, Avrupa Tarihi. Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, Adam Yay.2003. 8. Oral Sander, Siyasi Tarih, Ankara 1998 9. A.Mesut Küçükkalay, Coğrafi Keşifler ve Ekonomiler William H. McNeill, Dünya Tarihi. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 3 | 39 | Alan Çalışması | 8 | 2 | 16 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|