|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300104201 | ANADOLU SELÇUKLU DEVLETİ VE BEYLİKLER TARİHİ - II | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | XIII ve XV. Yüzyıllarda Anadolu da kurulan beyliklerin siyasi-askeri tarihlerini, kültür ve medeniyetlerini, Türk tarihindeki yeri ve önemlerini öğretmek ve kavratmak bu dersin başlıca amacıdır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Gonca SUTAY | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir. | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Selçuklu sonrası Anadolu nun siyasi ve kültürel durumunu kavraması | 7 | Beyliklerin Anadolu tarihi açısından öneminin farkında olması | 8 | Beylikleri dönemi sosyal, ekonomik, dini ve kültürel yaşamını analiz edebilmesi |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Anadolu Beyliklerini ortaya çıkaran ortam ve Beyliklerin ortaya çıkışı, Karamanoğulları Beyliği, Aydınoğulları Beyliği, Menteşeoğulları Beyliği, Saruhanoğulları Beyliği, Karesioğulları Beyliği, Candaroğulları Beyliği, Germiyanoğulları Beyliği, Hamitoğulları Beyliği, Lâdik ve Alaiye Beyleri, Eretna Beyliği, Kadı Burhaneddin Hükümeti, Akkoyunlu Devleti, Karakoyunlu Devleti’nin siyasi-dini-ekonomik-sosyo kültürel tarihleri, birbirleriyle olan ilişkileri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Selçuklu sonrası Anadolu | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | Karamanoğulları | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Menteşeoğulları,Germiyanoğulları | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Aydınoğulları | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Saruhanoğulları, Karasioğulları | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Çobanoğulları, Candaroğulları | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Eşrefoğulları ,Hamidoğulları | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Dulkadiroğulları ,Ramazanoğulları | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Lâdik ve Alaiye Beyleri | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Eretna Beyliği, Kadı Burhaneddin Hükümeti | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Akkoyunlu Devleti | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Karakoyunlu Devleti | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Beyliklerin dini-ekonomik-sosyo kültürel tarihleri | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Osman Turan, Selçuklular Zamanında Türkiye, Boğaziçi yayn., İstanbul 1993.
Osman Turan, Türkiye Selçukluları Hakkında Resmi Vesikalar, TTK., Ankara 1988.
Ali Sevim, Anadolu’nun Fethi Selçuklular Dönemi, TTK., Ankara 1993.
Ali Sevim–Yaşar Yücel, Türkiye Tarihi Fetih, Selçuklu ve Beylikler Dönemi, TTK., Ankara 1989.
Coşkun Alptekin, “ Türkiye Selçukluları”, DGBİT (Anadolu Türk Devletleri), VIII, Konya 1994, 209-382.
Mükrimin Halil Yınanç, Türkiye Tarihi, I, İstanbul 1944.
Salim Koca, Türkiye Selçukluları Tarihi 1071-1176 (Malazgirt’ten Miryokefalon’a), II, Çorum 2003.
Claude Cahen, Osmanlardan Önce Anadolu, İstanbul 2002.
İbnü’l-Esîr, el-Kâmil fi’t-tarih, Trk. trc. Abdülkerim Özaydın, İstanbul 1987, XI-XI.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 8 | 4 | 32 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | 4 | | 5 | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | 5 | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|