Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300104200 | OSMANLI PALEOGRAFYASI - II | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Osmanlı İmparatorluğu’nun çeşitli dönemlerinde yazışmalarda ayrı ayrı yazı şekilleri kullanmışlardır. Bu derste öğrencilere bu yazı şekillerinden örnek belgeler okutturularak, ileride yapılacak arşiv ve kütüphane çalışmalarında başarılı olmalarını sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir. | 5 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, bireysel veya grup çalışması ortamında toplumdaki tarihe olan ilgiyi artırabilecek, konferans ve seminer gibi faaliyetlerde daha fazla kişiye hitap ederek toplumsal aydınlanmaya katkıda bulunacaklardır. | 6 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 7 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme, birlikte çalışmaya yatkın olabilme, öğrenmeyi öğrenebilmek ve yönetebilme, alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilme becerilerini kazanacaklardır |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Osmanlı İmparatorluğu’nun çeşitli dönemlerinde yazışmalarda ayrı ayrı kullanılan yazı şekillerinin öğretim faaliyeti. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Müdafaa-i Milliye Vekaleti tarafından Heyet-i Vekiliye’ye yazılan belgenin okutulması. | Okuma, kritize etme | | 2 | Topal Osman tarafından Mustafa Kemal Paşa’ya çekilen telgrafın okunması. | Okuma, kritize etme | | 3 | Harbiye Nezareti’den Dahiliye nezaretine gönderilen belgenin okunması | Okuma, kritize etme | | 4 | Okunan belgelerin değerlendirilmesi. | Okuma, kritize etme | | 5 | Topal Osman tarafından Büyük Millet Meclisi’ne çekilen telgrafın okunması. | Okuma, kritize etme | | 6 | Bolu isyanıyla ilgili belgenin okunması | Okuma, kritize etme | | 7 | Okunan belgelerin değerlendirilmesi | Okuma, kritize etme | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Erzurum vilayetinden Dahiliye Vekaletine yazılan belgenin okunması. | Okuma, kritize etme | | 10 | Ermeni meselesi hakkında Dahiliye Nezaretinin direktifleriyle ilgili belgenin okunması. | Okuma, kritize etme | | 11 | Okunan belgelerin değerlendirilmesi. | Okuma, kritize etme | | 12 | Dahiliye Vekaleti’nden sadrazama yazılan Ermenilerle ilgili belgenin okunması. | Okuma, kritize etme | | 13 | Ankara-Erzurum Hattı’nın yapılmasının gerekçeleri hakkında belgelerin okunması. | Okuma, kritize etme | | 14 | Okunan belgelerin değerlendirilmesi. | Okuma, kritize etme | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Osmalı arşiv belgelerinden nüshalar. Arşiv belgeleri ve osmanlıca kitaplar. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Alan Çalışması | 8 | 2 | 16 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|