|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300102202 | ORTA ASYA TÜRK TARİHİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Orta Asya’da M.Ö. 209 tarihinde Asya Hunları ile başlayan süreç ve bu bölgede kurulan Türk devletlerinin iktisadi ve kültürel yapılarının tanıtılması. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr.Gör.Emin Nuri SALMANOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Türk devlet ve medeniyet tarihini doğru değerlendirip günümüz Türk devlet yapısı ile ilişkilendirebilme. | 7 | Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yaparak dönemin sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel parametrelerini doğru okuyabilme. | 8 | Bilimsel ve mesleki etik konularına hâkim olabilme. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Uygurlar Dönemine Giriş, Uygur Devletinin Kuruluşu, Uygur Devleti ve Türklerin yerleşik hayata geçişi , Gelişmesi, Çin ile olan İlişkileri, Maniheizmin Uygur Ülkesinde Yayılışı ve Uygur Devletinin Çöküşü, Uygur Türklerinin Devlet Teşkilatı ve Kültürü, Kırgız, Karluk ve Türgiş İlleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Uygurlar Dönemine Giriş | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 2 | Uygur Devletinin Kuruluşu | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 3 | Uygur Devleti ve Türklerin yerleşik hayata geçişi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 4 | Uygur Devletinin gelişmesi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 5 | Uygur Devletinin Çin ile olan ilişkileri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 6 | Maniheizmin Uygur Ülkesinde Yayılışı | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 7 | Uygur Devletinin Çöküşü | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Uygur Türklerinin Devlet Teşkilatı ve Kültürü | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 10 | Uygur Türklerinin Devlet Teşkilatı ve Kültürü | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 11 | Kırgızlar | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 12 | Kırgızlar | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 13 | Karluklar | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 14 | Türgişler | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | İbrahim Kafesoğlu,Türk Milli Kültürü, Bahaeddin Ögel, Hun İmparatorluğu I-II, Bahaeddin Ögel, Türk Kültürünün Gelişme Çağları, Türk Dünyası El Kitabı, Haritalar (Asya Haritaları, Göç yollarını gösteren siyasi haritalar ve diğer görsel malzeme (fotoğraf v.s.) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|