Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300102200 | OSMANLICA - II | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Osmanlı Devleti’nin yazı dili olan Osmanlı Türkçesini öğrencilere öğretmek ve bu suretle ana kaynaklardan istifade etmelerini sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Serpil Sönmez |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Tarih çalışmalarında gerekli olan bilim diline hâkim olacaklardır. Bu alanda özellikle Osmanlıca bilgisine sahip olarak, Osmanlıca belgeleri sınıflandırma ve değerlendirme becerisini gösterebileceklerdir. | 7 | Osmanlı Türkçesi ile yazılmış metinleri okuyabilme | 8 | Metinlerden anlam çıkarabilme becerisi kazanma |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Osmanlı Devleti’nin yazı dili olan Osmanlı Türkçesini öğrencilere öğretmek ve bu suretle ana kaynaklardan istifade etmelerini sağlamak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İlk yarıyılda Görülen Konuların Özet Olarak Sunulması. | Okuma, kritize etme | | 2 | Rübai Mastarlar, İsm-i Fail ve İsm-i Mefulleri | Okuma, kritize etme | | 3 | Mezidünfih Mastarlar | Okuma, kritize etme | | 4 | Mezidünfih Mastarların İsm-i Fail Şekilleri. | Okuma, kritize etme | | 5 | Mezidünfih Mastarların İsm-i Meful Şekilleri. | Okuma, kritize etme | | 6 | Benzeyen Sıfatlar, İsm-i Tafdil, Mübalaga-ı Fail. | Okuma, kritize etme | | 7 | İsm-i Mekan, İsm-i Mensub. | Okuma, kritize etme | | 8 | Ara Sınavı | | | 9 | Ara Sınavının Değerlendirilmesi. Arapça “el” kelimesinin kullanımı. | Okuma, kritize etme | | 10 | Arapça Kelimelerde Çoğul Şekilleri. | Okuma, kritize etme | | 11 | Çoğul Şekillerinin devamı. | Okuma, kritize etme | | 12 | Edatlar ve Birleşik Şekiller. | Okuma, kritize etme | | 13 | Arapçada Tamlama | Okuma, kritize etme | | 14 | Farsça’da kullanılan Çoğul ve Olumsuzluk Ekleri. Bütün konuların Genel Özeti. | Okuma, kritize etme | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Faruk Kadri Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul 1998; Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi Kılavuzu, İstanbul 2001. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 1 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 1 | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | 5 | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|