Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180102003100 | DİFERANSİYEL DENKLEMLER | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Diferansiyel denklemlerin amacını ve mühendislikteki kullanım alanlarını tanıtmak. Farklı tip diferansiyel denklemlerin çözümünü yaparak sonuçlarını yorumlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi Gökçe Dilek KÜÇÜK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Diferansiyel denklem kavramını tanımlayabilir. | 2 | Birinci mertebe ve birinci dereceden bazı diferansiyel denklem türlerini çözebilir. | 3 | Birinci mertebe ve yüksek dereceden diferansiyel bazı denklemleri çözebilir. | 4 | Bazı fiziksel problemlerin diferansiyel denklemini kurabilir. | 5 | Mühendislikte karşılaşılan bazı diferansiyel denklemleri yorumlayabilme kabiliyeti kazanır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Diferansiyel Denklemlerin Tanımı ve Sınıflandırılması | | | 2 | Diferansiyel Denklemlerin Elde Edilmesi | | | 3 | Değişkenlerine Ayrılabilen Denklemler | | | 4 | Homojen Diferansiyel Denklemler | | | 5 | Tam Diferansiyel Denklemler | | | 6 | Tam Hale Getirilebilen Diferansiyel Denklemler | | | 7 | Lineer Diferansiyel Denklemler, Bernoulli Diferansiyel Denklemler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sabit Katsayılı Homojen Diferansiyel Denklemler | | | 10 | Sabit Katsayılı Homojen Olmayan Diferansiyel Denklemler | | | 11 | Laplace dönüşümü. Türevin Laplace dönüşümü.Ters Laplace dönüşümü. Mühendislik uygulamaları. | | | 12 | Birinci Mertebeden Lineer Diferansiyel Denklem Sistemleri | | | 13 | Sabit Katsayılı Homojen Lineer Denklem Sistemleri | | | 14 | Sabit Katsayılı Homojen Olmayan Diferansiyel Denklem Sistemleri | | | 15 | Kısmi diferansiyel denklemlere giriş | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İhsan DAĞ, Adi Diferansiyel Denklemler
Mehmet ÇAĞLAYAN, Nisa ÇELİK, Setenay DOĞAN Adi Diferansiyel Denklemler |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Soru-Yanıt | 7 | 3 | 21 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|