Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 140400104411 | RUSÇA - IV | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Rusça gramer kurallarını ayrıntılı bir biçimde kavratmak, öğrenilen kuralları çeşitli cümlelerde kullanmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Elman HAZAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sıfat-fiillerin yapılışını öğrenir. | 2 | Sıfat-fiilleri isimlerle birlikte kullanır. | 3 | Zarfları çeşitlerine göre ayırt eder, Zarfları cümle içinde örneklendirir. | 4 | Sayıları çeşitlerine göre gruplandırır. Sayıların isimlerle uyumuna dikkat eder. | 5 | Matematiksel işlemlerde kesirli sayıları yazılı ve sözlü ifade eder. Topluluk sayıların kullanımını kavrar. | 6 | Sıra sayıları çekimlerinin farkına varır. Konuşmada sıfat-fiil, zarf ve sayılara yer verir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Gramer bilgilerinin verilmesi, örneklerin pekiştirilmesi, bilgilerin kullanılabilir hale getirilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sıfat-fiillerin yapılışı | | | 2 | Sıfat-fillerin kullanımı | | | 3 | Sıfat-fiillerle isimler arasındaki uyum | | | 4 | Yer zarflarının kullanımı | | | 5 | Zaman zarfları | | | 6 | Hal (durum) zarfları | | | 7 | Haber ve nicelik zarfları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Asal sayılar | | | 10 | Prime numbers | | | 11 | Sıra sayıları | | | 12 | Kesirliler | | | 13 | Zaman söylemek (saat) | | | 14 | Bağlaçlar | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
K.Pehlivanova, M.Lebedeva Resimli Rusça Dilbilgisi, Russkiy Yazık,Moskova, 1994 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Diğer | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|