|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 140400104205 | İSTATİSTİK - II | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | İktisat ve işletme verilerinin istatistiksel değerlendirmelerini yapabilme, yorumda bulunabilme, temel hesap ve formülasyonları, istatistiki sonuçları kullanabilme becerilerini kazandırmak ve istatistiksel muhakemeyi geliştirmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Ecevit EYDURAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | İstatistik teorisi bakımından parametre tahminin önemini ve elde edilen tahminin özelliklerini inceleyebilme | 2 | Amaçlara uygun güven aralıklarını ve hipotezleri kurarak test edebilme | 3 | Bağımlı ve bağımsız değişkenlere uygun regresyon modelleri kurabilme | 4 | Regresyon modellerine göre ilişkileri yorumlayabilme | 5 | Olasılık dağılımları ve hipotez testleri arasındaki ilişkileri kurabilme | 6 | Anakütleyi temsil edici örneği belirleyebilme | 7 | Alınan temsil edici örneğe göre anakütleyi tanımlayabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İstatistiksel tahmin, hipotez testleri, ki-kare testi, korelasyon ve regresyon analizi, varyans analizi ve indeksler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Güven Aralıkları: Normal Dağılım Ortalamasının Güven Aralıkları: Anakütle Varyansı Biliniyor, Student t Dağılımı, Bir Normal Dağılım Ortalamasının Güven Aralıkları: Anakütle Varyansı Bilinmiyor, Anakütle Oranı İçin Güven Aralıkları | | | 2 | Ki-kare Dağılışı, Normal Dağılmış Bir Anakütlenin Varyansının Güven Aralıkları. Normal Dağılmış İki Anakütlenin Ortalamaları Arasındaki Farkın Güven Aralıkları: Eşlenik Çiftlere Dayalı Güven Aralıkları, Bağımsız Örnekler İçin Ortalamalar Arasındaki Farkın Güven Aralıkları | | | 3 | İki Anakütle Oranı Arasındaki Farkın Güven Aralıkları (Büyük Örnekler), Normal Bir Dağılımın Ortalamasının Güven Aralığı İçin Örnek Büyüklüğü (Anakütle Varyansı Biliniyor), Örnek Oranının Güven Aralığı İçin Örnek Büyüklüğü | | | 4 | Hipotez Testleri Hipotez Testlerine Giriş, Bir Normal Dağılım Ortalamasının Sınanması: Anakütle Varyansı Biliniyor, Bir Normal Dağılım Ortalamasının Sınanması: Anakütle Varyansı Bilinmiyor (Büyük Örnek Ve Küçük Örnek), Anakütle Oranının Sınanması (Büyük Örnek) | | | 5 | ormal Dağılmış Bir Anakütlenin Varyansının Sınanması, İki Anakütlenin Ortalamaları Arasındaki Farkın Sınanması: Eşlenik Çiftlere Dayalı Sınamalar, Bağımsız Örnekler İçin Ortalamalar Arasındaki Farkın Sınanması, İki Anakütledeki Oranlar Arasındaki Farkın Sınanması, F Dağılımı, Normal Dağılmış İki Anakütledeki Varyansların Birbirlerine Eşitliğinin Sınanması, II.Tip Hatanın Hesaplanması | | | 6 | Ki- Kare Uyum İyiliği Testleri (Uniform, Binom, Poisson, Normal), Bağımsızlık Testleri | | | 7 | Regresyon Analizi: Basit Doğrusal Regresyon Modeli, En Küçük Kareler Tahmini, Doğrusal Regresyon Modelinin Varsayımları, Parametrelerin Anlamlılığının Testi (t Testi) ve Güven Aralıkları. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Regresyon Modelinin Anlamlılığının Testi (Varyans Analizi), Belirleme Katsayısının Tahminlenmesi, Korelasyon Katsayısının Tahminlenmesi ve Anlamlılığının Testi | | | 10 | Tek Yönlü Varyans Analizi, İki Yönlü Varyans Analizi | | | 11 | İndeks Sayılar :Basit İndeks, Zincir İndeks, Zaman Ve Mekan İndeksleri, Sabit Esaslı İndeks, Değişken Esaslı İndeks, Bir İndeksten Diğerine Geçiş, Esas ( Baz ) Devrenin Belirlenmesi, İndekslerin Ortalaması, Ağırlıklı İndeksler, Bazı Önemli İndeksler | | | 12 | Zaman Serilerinin Analizi ve Tahminlenmesi: Bir Zaman Serisinin Bileşenleri, Hareketli Ortalamalar, Hareketli Ortalamalar Kullanılarak Mevsim Etkisinin Bulunması | | | 13 | Basit Şans Örneklemesi, Tabakalı Örnekleme, Küme Örneklemesi, Sistematik Örnekleme Tanıtılması, Sosyal Bilimlerde Uygulamaları | | | 14 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1- İşletme ve İktisat İçin İstatistik, Literatür Yayın evi, Paul Newbold (çeviren Ümit Şenesen)
2- İstatistiğe Giriş, Fakülteler Barış Yayınları, Fikret İkiz, Halis Püskülcü, Şaban Eren, 2006 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 12 | 3 | 36 | Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|