Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 140400104102 | İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİ | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İlkçağlardan günümüze iktisadi olaylara ve değişkenlere bakış açısını gözden geçirerek, ele alınan görüşleri karşılaştırmak, günümüzdeki iktisadi sorunların çözümüne ışık tutmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Özlem SÖKMEN GÜRÇAM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İktisadi tanımlama içerisinde temel değişkenleri kavramları ortaya koyabilmek | 2 | İktisat teorisinde yaşanan gelişmeleri özetleyebilmek | 3 | Günümüzdeki iktisadi sorunlara geçmiş tecrübelerden yararlanarak çözüm önerileri sunabilmek | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İlk Çağda İktisadi Düşünce, Babiller. İbraniler, Eski Yunan, Romalılar. Orta Çağda İktisadi Düşünce, Kilise Öğretileri, Batı Düşüncesinin Temel Ayrımları. Rönesans ve Reform, John Calvin, Modern Çağda İktisadi Düşünce, Merkantilizm, Fizyokrasi, Klasikler, Marksizm, Keynesyen İktisat, Neo-Klasik İktisat, İktisadi Düşüncedeki Yeni Gelişmeler, Arz Yanlı İktisat,Operasyonel İktisat, Kurumsal İktisat |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Doktrinler Ve İdeoloji Kavramları | | | 2 | İlkçağ, Eski Yunan, Eski Roma Ve Ortaçağdaki İktisadi Düşünceler | | | 3 | Merkantilizm Ve Liberalizmin Doğuşu Ve Gelişimi | | | 4 | Fizyokratik Okul, Klasik Okulun Öncüleri | | | 5 | Klasik Doktrinin Sentezi | | | 6 | Klasiklere Karşı Tepkiler, Sosyalist Akımlar-I
| | | 7 | Klasiklere Karşı Tepkiler, Sosyalist Akımlar-II | | | 8 | Ara Sınav (Vize) | | | 9 | Tarihçi Okul Ve Neoklasikler | | | 10 | Neomarjinalistler | | | 11 | Modern İktisat Ve Keynes | | | 12 | Yeni Liberalizm | | | 13 | Friedman Ve Chicago Okulu
| | | 14 | 20.Y.Yılda İktisadi Düşünce
| | | 15 | İktisadi Düşüncede Yeni Gelişmeler Ve İktisadi Düşüncenin Geleceği | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ersan Bocutoğlu (2016), İktisadi Düşünceler Tarihi, Ekin Basım Yayın Dağıtım; Mark Skousen (2005), İktisadi Düşünce Tarihi., Adres Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 5 | 60 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|