Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190400102105 | ANAYASA HUKUKU | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Anayasa hukukunun temel kavram ve kurumlarını öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ASLIHAN IĞDIR AKARAS |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Devletin temel organları kapsamında anayasa hukukunun temel kavramlarını anlatabilecekler | 2 | Siyasal alana ilişkin süreçleri hukuksal bir bakış açısıyla yorumlayabilecekler | 3 | Karşılarına çıkabilecek Anayasal kavramları, hukuksal bir boyuttan analiz edip, yorumlayabilecekler | 4 | Türkiye'nin yaşadığı ve ileride yaşayabileceği siyasal, sosyal ve ekonomik değişimlerin ve dönüşümlerin Anayasal boyutlarını da değerlendirebilecekler | 5 | Devletin varlığı, yapısı, organları ve işleyişi ve devlet ile birey arasındaki hukuki ilişkinin boyutları hakkında elde ettikleri bilgiler ışığında güncel toplumsal sorunları hukuki açıdan analiz edebilecekler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Anayasa, anayasacılık hareketleri, anayasanın türleri ve anayasanın üstünlüğü ilkesi, siyasi iktidar, devletin tanımı, öğeleri ve biçimleri üzerinde durulmaktadır. Osmanlı- Türk anayasal gelişmeleri, 1961 ve 1982 anayasalarının yapım süreçleri ve belli başlı nitelikleri, 1982 anayasasına göre Türkiye Cumhuriyeti devletinin temel nitelikleri, organları ile hak ve özgürlükler rejimi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Anayasa ve anayasa hukuku kavramları, Anayasa hukukunun gelişimi ve kaynakları | | | 2 | Anayasacılık hareketleri ve anayasa yapımı, Devlet kavramı ve devlet biçimleri | | | 3 | Siyasi iktidar, iktidarın kaynağı ve meşruluğu, Kuvvetler ayrılığı teorisi, Hükümet sistemleri | | | 4 | Osmanlı- Türk anayasal gelişmeleri, 1921 ve 1924 Anayasaları, 1961 Anayasasının temel özellikleri, 1971-1973 değişiklikleri | | | 5 | 1982 Anayasasının yapım süreci ve 1961 ile karşılaştırılması, 1982 Anayasasının Temel İlkeleri | | | 6 | 1982 Anayasasının Temel Hak ve Hürriyetler Rejimi | | | 7 | 1982 Anayasasının Temel Hak ve Hürriyetler Rejimi | | | 8 | Yasama organı, yasama işlevi, TBMM üyelerinin seçimi ve hukuki statüleri | | | 9 | Yasama işlemleri, TBMM’nin görev ve yetkileri | | | 10 | Yürütme fonksiyonu ve yürütme organı | | | 11 | Yürütme organının düzenleyici işlemleri | | | 12 | Olağanüstü yönetim usulleri | | | 13 | Yargı organı ve Anayasa yargısı | | | 14 | Anayasanın değiştirilmesi | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kemal Gözler, Anayasa Hukukuna Giriş: Genel Esaslar ve Türk Anayasa Hukuku, Bursa, Ekin, Güncellenmiş ve Genişletilmiş 27. Baskı, 2018. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|