|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300101101 | İSLAM TARİHİ - I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | İslam Öncesi Arabistan’da yönetim, sosyal, ekonomik durumlar, İslamiyet’in doğuşu sırasında Arabistan ve özellikle Hicaz Bölgesi ve Hz. Peygamber dönemi olayları. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Associate professor. Gonca SUTAY | Öğrenme Çıktıları | 1 | İslâmiyet’in dünya tarihine etkilerini analiz edebilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İslam Öncesi Arabistan’da yönetim, sosyal, ekonomik durumlar, İslamiyet’in doğuşu sırasında Arabistan ve özellikle Hicaz Bölgesi’ndeki sosyo ekonomik hayatın tanıtılması. Hz. Peygamber’in soyu, doğumu, büyümesi, gençliği, evlenmesi, peygamberliğin gelmesi. Hz. Peygamber’in Mekke-Medine dönemi, savaşları, yeni toplumu oluşturmadaki temel ilkeleri, getirmiş olduğu önemli yenilikleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İslâmiyet’ten önce Arabistan’ın siyasi, kültürel ve ekonomik durumu. | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | İslâmiyet’ten önce Arabistan’da sosyal hayat kabile anlayışı ve aile hayatı. | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | İslâm peygamberinin doğumu, çocukluk ve gençlik yılları. | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Peygamberliğin gelişi ve Mekke dönemi. | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Habeş göçü ve Akabe Bi’atları. | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Mekke’den Medine’ye hicret ve Muhacir Ensar kardeşliği. | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Medine Dönemi ve İslam Devletinin kuruluşunda Medine Sözleşmesinin önemi. | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav. | | | 9 | Hz. Peygamber Devrinde Yahudilerle Münasebetler. | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Seriyye ve Gazveler, Bedir, Uhud, Hendek Savaşları. | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Mekke’nin fethi ve sonuçları. | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Hz. Peygamber’in veda Hutbesi, Gadir-i Hum olayı ve etkileri ve Hz. Peygamber’in vefatı. | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Hz. Peygamber’in kişiliği ve güzel ahlakı, Hz. Peygamber’in eşleri ve çocukları. | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Hz. Peygamber devrinde yaşamış önemli sahabeler. | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Bartold, W. (çev. Fuat Koprülü), (1939) İslam Medeniyeti Tarihi, Ankara. 2. Hitti, Philip H. (çev. Salih Tuğ),(1986) Siyasi ve Kültürel İslam Tarihi (IV Cilt), İstanbul, Boğaziçi Yayınları. 3. Lewis, Bernard (çev. H.D.Yıldız) (1969), Tarihte Araplar, İstanbul. 5. Zeydan, Corci (çev. Z. Meganiz) (1328/19..), İslam Medeniyeti Tarihi (IV Cilt), İstanbul (Osmanlıca) 6. Wellhausen, J. (çev. Fikret Işıltan) (1963) Arap Devleti ve Sukutu, Ankara . | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|