Ders Öğretim Planı
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
9900001106İSTATİSTİKCompulsory233
Level of Course Unit
Short Cycle
Objectives of the Course
Öğrencinin, edinilen teorik bilgilere göre tanımlayıcı istatistiki bilgileri belirleyebilmesini, en uygun olan tanımlayıcı istatistiki araçları tespit ederek, bunları kullanabilmesini; problem durumuna göre, araştırmanın amacını, yöntemini, kapsamını, örneklemini ve veri toplama tekniklerini kullanılacak analiz programı ve uygulanacak analiz yöntemine göre toplanan verileri paket programlara işleyebilecek, verilerin iki değişkenli analizini yapabilecek, bulguları yorumlayabilmesini ve raporlayabilmesini sağlayacaktır.
Name of Lecturer(s)
Dr. Öğr. Üyesi Dinçer Atasoy
Learning Outcomes
11. İstatistiğin tanımını doğru bir şekilde kavrayabilecektir.
22. İstatistiğin temel kavramlarına ve konularına hakim olunabilecektir.
33.Sayısal göstergelerin nasıl yorumlanacağı öğrenilecektir.
44.Her türlü verinin tablo ve grafiklerle nasıl özetleneceği anlaşılacaktır.
55. İstatistiğin öncelikle bilimsel açıdan, sonra da devlet yönetimi, iş hayatı ve bireyler açısından ne derece önemli olduğunu kavrayacak öğrenciler yetiştirilecektir.
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
1. Temel Kavramlar a. İstatistik Bilimi b. Anakütle ve Örnek c. Parametre ve istatistik 2. Frekans Dağılımları 3. Merkezi Eğilim Ölçüleri a. Parametrik Eğilim Ölçüleri(Aritmetik, Geometrik, Harmonik ve Kareli ortalama) b. Parametrik olmayan eğilim Ölçüleri(Mod, Medyan, ..) 4. Dağılma Ölçüleri a. Parametrik Dağılma Ölçüleri b. Parametrik Olmayan Dağılma Ölçüleri 5. Çarpıklık 6. Basıklık 7. İhtimal Teorisi a. Temel kavramlar b. Toplam ve çarpım kuralı c. Bayes Teoremi d. İhtimal dağılım tablosu 5. Normal Dağılım 6. Örneklem Teorisi 7. Regresyon 8. Korelasyon
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Temel Kavramlar
2Frekans Dağılımları
3Parametrik Merkezi Eğilim ölçüleri
4Parametrik Olmayan Merkezi Eğilim ölçüleri
5Parametrik Olmayan Dağılım Ölçüleri
6Parametrik Dağılım Ölçüleri
7Çarpıklık
8Basıklık
9İhtimal Teorisi
10İhtimal Teorisi
11Normal Dağılım
12Örnekleme Teorisi
13Regresyon
14Korelasyon
Recommended or Required Reading
1. Başar, A. 1999. Uygulamalı İstatistik. Aktif Yayınları 2. Yıldız, E. 2010. İstatistik. Seçkin yayınları/Ankara
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOTAL WORKLOAD (hours)92
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
LO1 1             
LO2 2             
LO3 2             
LO4 2             
LO5 2             
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr