|
Ders Öğretim PlanıCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 162000402101 | HALK SAĞLIĞI | Compulsory | 1 | 2 | 2 |
| Level of Course Unit | Short Cycle | Objectives of the Course | Toplum sağlığını bir program içerisinde yükseltecek temel bilgi, kavram ve ilkeleri; toplumun sağlık gereksinimlerinin saptanması, fiziksel ve sosyal çevrenin olumlu hale getirilmesi, ülkenin sağlık bakım sistemi doğrultusunda hastalık ve sağlığın her aşamasında gerekli profesyonel rolleri üstlenen birey, aile, grup ve toplumun sağlığını geliştiren, sürdüren ve hastalıklardan koruyan özel bir daldır.Bununla ilgili; Halk sağlığına ilişkin temel kavramlar ve tarihçe, Temel sağlık hizmetleri kavramı, Sağlık Hizmetlerinin örgütlenmesi, Türkiye’de sağlığı etkileyen faktörler, Halk sağlığı hizmetlerinde kullanılan kayıtları ve sağlık düzeyi ölçütleri, Denetim, sağlık eğitimi, Aile ve sağlık, Ana ve çocuk sağlığı, Okul sağlığı, Yaşlılık sorunları ve evde hasta bakımı, İşçi sağlığı, Çevre sağlığı, Bulaşıcı ve sosyal hastalıklarda halk sağlığı yaklaşımları, errken tanı ve kronik hastalıklar içerikli bilgi verilir. Öğrencilere toplum sağlığının temel bilgi, kavram ve ilkeleri doğrultusunda; birey, aile ve toplum gruplarının sağlığını koruma, sürdürme ve geliştirmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | Name of Lecturer(s) | Öğr. Gör. Önder AKKAŞ | Learning Outcomes | 1 | Halk Sağlığı disiplinin anlamı, kapsamı, korunmanın öneminin kavranması | 2 | Bireyin sağlığını etkileyen etmenleri sosyal değişkenlerin önemine vurgu yaparak anlaşılması | 3 | Toplum sağlığını etkileyen etmenleri halk sağlığı bakış açısı içerisinde irdeleyebilmek | 4 | Sağlıktaki eşitsizliklere dünyada ve Türkiyedeki durum üzerinde vurgu yapabilmek | 5 | Sağlık hizmetlerine erişim ve bunu etkileyen faktörler olduğunu algılayıp hizmet sunumunda bu engelleri ortadan kaldırmayı hedefleyen tutum geliştirebilmek | 6 | Ana çocuk sağlığı hizmetleri alanında ve üreme sağlığı alanındaki haklar kavramlarını anlayabilme ve eşitsizlikleri yorumlayabilme | 7 | Bulaşıcı hastalıklarda Dünyada ve Türkiye’de mevcut durumu değerlendirebilme | 8 | Sağlık çalışanlarının sağlığı açısından kendi durumunu değerlendirme, korunmanın önemini kavrayabilme | 9 | Çevre sağlığının toplum sağlığı açısından önemini anlama ve bileşenlerini irdeleyebilme | 10 | Türkiyedeki halk sağlığı sorunlarını kavrayabilme ve buna yönelik çözüm önerilerini sıralayabilme. | 11 | Sağlıklı temel beslenmenin önemini kavrayabilme ve sağlıklı beslenme ilkelerini anlayabilme. | 12 | Adölesan dönemi sağlık problemlerini bilme ve buna yönelik çözüm stratejileri geliştirebilme. | 13 | Çevre sağlığı hakkında bilgi sahibi olur | 14 | Okul sağlığı, İşçi sağlığı hakkında bilgi sahibi olur | 15 | Türkiyedeki sağlık hizmetleri örgütlenmesi hakkında bilgi sahibi olur. |
| Mode of Delivery | Birinci Öğretim | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Dersle ilgili kaynaklardan derse gelmeden önce hazırlıklı gelmek.
Derse asgari saatte devam etmek.
Ders için önerilen kaynakları temin etmek. | Course Contents | 1-Halk sağlığına giriş ve Halk sağlığında temel kavramlar,
2- Sağlık kavramı ve sağlığı etkileyen etmenler
3-Sağlık kültür ve hastalık kültür ilişkisi
4-Sağlık hizmetleri ve örgütlenmesi
5-Sağlık insan gücü ve Türkiye’de sağlık örgütlenmesi
6-Sağlık düzeyi Göstergeleri ve hizmetler açısından ülkeler arası kıyaslama
7-Ana – Çocuk sağlığı ve aile planlaması
8-Bağışıklama hizmetleri
9-İşçi ve iş yeri sağlığı
10-Çevre sağlığı
11-Sosyal bulaşıcı hastalıklar
12-Genel beslenme
13-Türkiye’nin genel sağlık sorunları, halk sağlığı açısından genel nüfus, gençlerin sağlık sorunları
14-Yaşlılık ve sorunları
15-Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıklar
16-Okul Sağlığı
17-Sağlık Ekonomisi
18-Adölesan Sağlığı
19-Sağlık Eğitimi
20-Temel beslenme ve toplum beslenmesi
21-Sağlığı geliştirme kavramı
| Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Dersin tanıtımı,
Halk sağlığına giriş ve Halk sağlığında temel kavramlar, | X | | 2 | Sağlık ve Hastalık kavramı ve sağlığı etkileyen etmenler
Sağlık kültür ve hastalık kültür ilişkisi | X | | 3 | Sağlık hizmetlerinin sınıflandırılması
Temel sağlık hizmetleri
| X | | 4 | Türkiye'de sağlık hizmetleri örgütlenmesi
Sağlıkta Ekip Yaklaşımı ve Torlumu Tanıma- Sağlık Ölçütleri | X | | 5 | Ana – Çocuk sağlığı
Aile planlaması
| X | | 6 | Bağışıklama hizmetleri
İşçi ve iş sağlığı
| X | | 7 | Türkiye’nin genel sağlık sorunları, halk sağlığı açısından genel nüfus, gençlerin sağlık sorunları
Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıklar
| X | | 8 | Ara Sınav | X | | 9 | Çevre sağlığı ve ekoloji | X | | 10 | Adölesan Sağlığı
Yaşlılık ve sorunları
| X | | 11 | Okul Sağlığı
Sağlık Ekonomisi | X | | 12 | Sağlık Eğitimi
Temel beslenme ve toplum beslenmesi | X | | 13 | Sağlığı geliştirme kavramı
Afetlerde Sağlık Yönetimi | X | | 14 | Toplum Ruh sağlığı
| X | | 15 | Sosyal bulaşıcı hastalıklar | X | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | X | |
| Recommended or Required Reading | İŞCİ, Necmettin. "Halk Sağlığı Ders Notları" (2012). (Her dönem güncellenmektedir.)
ERCİ, Behice. "Halk Sağlığı hemşireliği", Göktuğ Basım yayın, Amasya, 2010.
EREN Nevzat. Çağlar boyunca Toplum,Sağlık,İnsan.Ankara Somgür.1996
BERTAN Münevver. "Halk sağlığı", Ankara, Güneş Yayınevi 1995
Halk Sağlığı KitBabı, Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı. 2009 | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | | 2 | | | | | | | | | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | 3 | | | | 3 | LO3 | | | | | | | | | | | | | | | | LO4 | | | | | | | 2 | | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | | | | | LO6 | | 5 | | | | | | | | | | | | | | LO7 | | | | | | | | | | | | | | | | LO8 | | | | | | | | | | | | | | | 3 | LO9 | | | | | | | | | | | | | | | | LO10 | | | | | | | | | | | | | | | | LO11 | | | | | | | | | | 4 | | | | | | LO12 | | | | | | | | 3 | | | | | | | | LO13 | | 3 | | | | | | | | | | | | | | LO14 | | | | 3 | | | | | | | | | 2 | | | LO15 | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|