Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000401100 | GENEL BİYOLOJİ | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bitki, Mantar ve Hayvan hücrelerinin kimyasal, biyolojik ve fiziksel yapı ve özelliklerini bilimsel ve kavramsal olarak öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. AYŞE KARACALI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mikroskopta üç boyutlu molekülleri incelemek | 2 | Ökaryotik hücreleri incelemek | 3 | Prokaryotik hücreleri incelemek | 4 | Solüsyon türlerindeki hücre davranışlarını incelemek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hücrenin yapısı, Hücrenin kimyasal yapısı (proteinler, karbohidratlar, lipitler),Hücrenin kimyasal yapısı (enzimler, vitaminler, hormonlar ve nükleik asitler), Genetik, Dokular, Bitkisel Organlar, İnsan Vücudu ve Organ Sistemleri
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hücrenin yapısı
| x | | 2 | Hücrenin kimyasal yapısı (proteinler, karbohidratlar, lipitler)
| x | | 3 | Hücrenin kimyasal yapısı (enzimler, vitaminler, hormonlar ve nükleik asitler)
| x | | 4 | Genetik
| x | | 5 | Genetik | x | | 6 | Dokular
| x | | 7 | Bitkisel Organlar
| x | | 8 | Ara Sınav
| x | | 9 | İnsan Vücudu Organları
| x | | 10 | Sinir Sistemi, Duyu Organları
| x | | 11 | Hormonal sistem, hareket sistemi
| x | | 12 | Sindirim sistemi | x | | 13 | Dolaşım, Boşaltım Sistemi | x | | 14 | Üreme Sistemi | x | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Genel biyoloji (Pegem Akademi) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|