Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Year of Study | Yarıyıl | AKTS | 212201004104 | GÖRME, İŞİTME VE KONUŞMA ENGELLİLERİN REH. | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Level of Course Unit |
Short Cycle |
Objectives of the Course |
Görme,işitme ve konuşma engelli çoçukları tanıtarak,onların ihtiyaç,performans ve yeterlilikleri hakkında bilgilendirmeyi amaçlar |
Name of Lecturer(s) |
|
Learning Outcomes |
1 | GÖRME, İŞİTME VE KONUŞMA ENGELLİLER İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI ÖĞRENME | 2 | GÖRME, İŞİTME VE KONUŞMA ENGELLİLER İLE İLGİLİ DESTEKLEYİCİ TEKNOLOJİLERİ ÖĞRENME | 3 | GÖRME, İŞİTME VE KONUŞMA ENGELLİLER İLE İLGİLİ REHABİLİTSYON YAKLAŞIMLARINI ÖĞRENME |
|
Mode of Delivery |
Birinci Öğretim |
Prerequisites and co-requisities |
|
Recommended Optional Programme Components |
|
Course Contents |
Görme engelli ve/veya özel gereksinimi olan bireyler ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası
ilişkileri açıklayabilme, Özel eğitim ortamları ve rehabilitasyon ortamlarına yönelik kavram ve
düzenlemeleri açıklayabilme, Görme engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştırıcı destekleyici
teknolojiler bilgilerini açıklayabilme ve kullanabilme, Görme engelli bireyler için bireyselleştirilmiş
eğitim programını (BEP) hazırlayabilme |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Görme engelli veya özel gereksinimi olan bireyler ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkiler | | | 2 | Görme engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştırıcı destekleyici teknolojileri açıklayabilme ve kullanabilme | | | 3 | Görme engelli bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim programı(BEP) hazırlama | | | 4 | Görme engelli bireylere ve rehabilitasyonlarına yönelik olumlu tutum geliştirebilme | | | 5 | İşitme engelli bireyleri tanıma | | | 6 | İşitme engelli bireylerin bakımı ve rehabilitasyonu hakkında bilgi sahibi olma | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | İşitme engellilerin eğitim ve rehabilitasyon ortamları hakkında bilgi sahibi olma | | | 9 | İşitme engellilerin kullandığı cihazlar hakkında bilgi sahibi olma | | | 10 | iletişim-dil ve konuşma bozukluklarının klinik ve eğitsel açıdan sınıflandırılması ve nedenleri | | | 11 | iletişim-dil ve konuşma bozukluklarının türleri ve özellikleri | | | 12 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin rehabilitasyon ortamları | | | 13 | Mesleki ve bilimsel etik değerlerini ve sorumluluk anlayışını geliştirebilme | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
|
Recommended or Required Reading |
|
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | LO2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | LO3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|