Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYear of StudyYarıyılAKTS
212201004104GÖRME, İŞİTME VE KONUŞMA ENGELLİLERİN REH.Zorunlu244
Level of Course Unit
Short Cycle
Objectives of the Course
Görme,işitme ve konuşma engelli çoçukları tanıtarak,onların ihtiyaç,performans ve yeterlilikleri hakkında bilgilendirmeyi amaçlar
Name of Lecturer(s)
Learning Outcomes
1GÖRME, İŞİTME VE KONUŞMA ENGELLİLER İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI ÖĞRENME
2GÖRME, İŞİTME VE KONUŞMA ENGELLİLER İLE İLGİLİ DESTEKLEYİCİ TEKNOLOJİLERİ ÖĞRENME
3GÖRME, İŞİTME VE KONUŞMA ENGELLİLER İLE İLGİLİ REHABİLİTSYON YAKLAŞIMLARINI ÖĞRENME
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Recommended Optional Programme Components
Course Contents
Görme engelli ve/veya özel gereksinimi olan bireyler ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklayabilme, Özel eğitim ortamları ve rehabilitasyon ortamlarına yönelik kavram ve düzenlemeleri açıklayabilme, Görme engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştırıcı destekleyici teknolojiler bilgilerini açıklayabilme ve kullanabilme, Görme engelli bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim programını (BEP) hazırlayabilme
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Görme engelli veya özel gereksinimi olan bireyler ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkiler
2Görme engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştırıcı destekleyici teknolojileri açıklayabilme ve kullanabilme
3Görme engelli bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim programı(BEP) hazırlama
4Görme engelli bireylere ve rehabilitasyonlarına yönelik olumlu tutum geliştirebilme
5İşitme engelli bireyleri tanıma
6İşitme engelli bireylerin bakımı ve rehabilitasyonu hakkında bilgi sahibi olma
7ARA SINAV
8İşitme engellilerin eğitim ve rehabilitasyon ortamları hakkında bilgi sahibi olma
9İşitme engellilerin kullandığı cihazlar hakkında bilgi sahibi olma
10iletişim-dil ve konuşma bozukluklarının klinik ve eğitsel açıdan sınıflandırılması ve nedenleri
11iletişim-dil ve konuşma bozukluklarının türleri ve özellikleri
12Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin rehabilitasyon ortamları
13Mesleki ve bilimsel etik değerlerini ve sorumluluk anlayışını geliştirebilme
14FİNAL SINAVI
Recommended or Required Reading
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav11010
Final Sınavı12020
Derse Katılım14342
Proje Sunma12020
Bireysel Çalışma14228
TOTAL WORKLOAD (hours)120
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
LO1443333454534433
LO2433323444434444
LO3343433544434344
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr