Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
192201001101ENGEL GRUPLARI VE ÖZEL EĞİTİM Zorunlu115
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile engel grupları ve özel eğitim alanında eğitimi alan öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olmak yeterliliği kazandırılacaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKHAN YERLİKAYA
Öğrenme Çıktıları
11 Özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olmak
2Görme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak
3işitme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak
4Dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak
5Engele neden olabilecek faktörler hakkında bilgi sahibi olmak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
ENGEL GRUPLARI VE ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR ÖZEL EĞİTİMİN GENEL AMACI ÖZEL EĞİTİMİN ÖNEMİ,ENGEL GRUPLARI ÖZEL EĞİTİM İLKELERİ ÖZEL EĞİTİM KURUMLARIVE ÖZELLİKLERİ,ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER,ENGELİN ÖNLEME VE ERKEN TANI,ÖZEL EĞİTİM ALANINI SINIFLANDIRMA, YAYGINLIK ORANLARI,GÖRME ENGELLİLERİ TANIMA VE SINIFLANDIRMA GÖRME ENGELLİLİĞİN NEDENLERİ GÖRME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI GÖRME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ, İŞİTME ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA İŞİTME ENGELLİLİK NEDENLERİ, İŞİTME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI İŞİTME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ,DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLAMA DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ NEDENLERİ,DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI DİL VE KONUŞMA YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ, ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR ÖZEL EĞİTİMİN GENEL AMACI ÖZEL EĞİTİMİN ÖNEMİ
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1ENGEL GRUPLARI VE ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR ÖZEL EĞİTİMİN GENEL AMACI ÖZEL EĞİTİMİN ÖNEMİ
2ENGEL GRUPLARI ÖZEL EĞİTİM İLKELERİ ÖZEL EĞİTİM KURUMLARIVE ÖZELLİKLERİ
3ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER
4ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER
5ENGELİN ÖNLEME VE ERKEN TANI
6ÖZEL EĞİTİM ALANINI SINIFLANDIRMA, YAYGINLIK ORANLARI
7ARA SINAV
8GÖRME ENGELLİLERİ TANIMA VE SINIFLANDIRMA GÖRME ENGELLİLİĞİN NEDENLERİ GÖRME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI GÖRME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ
9İŞİTME ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA İŞİTME ENGELLİLİK NEDENLERİ
10İŞİTME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI İŞİTME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ
11DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLAMA DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ NEDENLERİ
12DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI DİL VE KONUŞMA YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ
13ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR ÖZEL EĞİTİMİN GENEL AMACI ÖZEL EĞİTİMİN ÖNEMİ
14FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN DERS NOTLARI
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Ev Ödevi140
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12525
Final Sınavı12525
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14228
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)144
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1332344344443343
ÖÇ2344433433434544
ÖÇ3334354233344344
ÖÇ4442235444333344
ÖÇ5334434433443534
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr