Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 192201001101 | ENGEL GRUPLARI VE ÖZEL EĞİTİM | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders ile engel grupları ve özel eğitim alanında eğitimi alan öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olmak yeterliliği kazandırılacaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKHAN YERLİKAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 Özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olmak | 2 | Görme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak | 3 | işitme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak | 4 | Dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | Engele neden olabilecek faktörler hakkında bilgi sahibi olmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
ENGEL GRUPLARI VE ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR ÖZEL EĞİTİMİN GENEL AMACI ÖZEL EĞİTİMİN ÖNEMİ,ENGEL GRUPLARI ÖZEL EĞİTİM İLKELERİ ÖZEL EĞİTİM KURUMLARIVE ÖZELLİKLERİ,ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER,ENGELİN ÖNLEME VE ERKEN TANI,ÖZEL EĞİTİM ALANINI SINIFLANDIRMA, YAYGINLIK ORANLARI,GÖRME ENGELLİLERİ TANIMA VE SINIFLANDIRMA GÖRME ENGELLİLİĞİN NEDENLERİ GÖRME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI GÖRME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ,
İŞİTME ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA İŞİTME ENGELLİLİK NEDENLERİ,
İŞİTME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI İŞİTME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ,DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLAMA DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ NEDENLERİ,DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI DİL VE KONUŞMA YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ,
ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR ÖZEL EĞİTİMİN GENEL AMACI ÖZEL EĞİTİMİN ÖNEMİ |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | ENGEL GRUPLARI VE ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR ÖZEL EĞİTİMİN GENEL AMACI ÖZEL EĞİTİMİN ÖNEMİ | | | 2 | ENGEL GRUPLARI ÖZEL EĞİTİM İLKELERİ ÖZEL EĞİTİM KURUMLARIVE ÖZELLİKLERİ | | | 3 | ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER | | | 4 | ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER | | | 5 | ENGELİN ÖNLEME VE ERKEN TANI | | | 6 | ÖZEL EĞİTİM ALANINI SINIFLANDIRMA, YAYGINLIK ORANLARI | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | GÖRME ENGELLİLERİ TANIMA VE SINIFLANDIRMA GÖRME ENGELLİLİĞİN NEDENLERİ GÖRME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI GÖRME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ | | | 9 | İŞİTME ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA İŞİTME ENGELLİLİK NEDENLERİ | | | 10 | İŞİTME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI İŞİTME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ | | | 11 | DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLAMA DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ NEDENLERİ | | | 12 | DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI DİL VE KONUŞMA YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ | | | 13 | ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR ÖZEL EĞİTİMİN GENEL AMACI ÖZEL EĞİTİMİN ÖNEMİ | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ÖĞRETİM GÖREVLİSİNİN DERS NOTLARI |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Ev Ödevi | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|