|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 213316001104 | KARİYER PLANLAMA | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Kariyer Planlama dersi öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin
gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının
önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmayı hedefler. Ders, öğrencilerin, kişisel
yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve
becerilerini, ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine
yardımcı olur | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr.Gör.Nilgün ÇAYALAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenim Çıktıları:
Kariyer Planlaması kişinin kendini tanıma ve potansiyelini keşfetme çabası ile başlar. Bu dersin
amacı öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını
sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı
olmaktır. Bu kapsamda Kariyer Planlama dersi ile öğrencilerde aşağıdaki öğrenim çıktılarının
elde edilmesi hedeflenmektedir:
Kariyer Merkezi Faaliyetlerinin Tanınması: Öğrencinin Kariyer Merkezi tarafından
sunulan hizmetlerden haberdar olmasının sağlanması ve Kariyer Merkezi ile öğrenci
arasında bağ kurulması.
Öz Farkındalığın Artırılması: Öğrencinin, güçlü ve gelişmeye açık yönlerinin farkına
varması ve ilgi alanları, yetkinlikleri ve becerileri açısından kendini tanımasının
sağlanması.
Kariyer Seçeneklerinin Keşfedilmesi: Öğrencilerin, kamu sektörü, özel sektör,
akademi, sivil toplum kuruluşları gibi sektörleri tanıması, sektörler arası farklılıkları
kavraması ve gelecek planlarına uygun bir kariyer alanına yönelmesinin sağlanması.
Öğrencilerin iş dünyasının beklentileri ve öncelik verdiği yetkinlikler hakkında farkındalık
kazanması.
Kendini İfade Etme ve Etkili İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi: Kariyer sürecinde
ince yeteneklerin geliştirilmesinin önemi hakkındaki farkındalığın artırılması. Beden dili,
diksiyon, hitap gibi iletişime etki eden konuların öneminin kavranması; doğru ve etkili
iletişim becerilerinin geliştirilmesi.
Profesyonel İlişki Ağlarının Öneminin Kavranması: Öğrencinin kariyer hedeflerine
ulaşması için gerekli olan ve karşılıklı fayda sağlayan ilişkiler kurmanın önemini
kavraması.
Destek Birimlerinin Tanınması: Öğrencinin kariyerine destek sağlayabilecek üniversite
birimleri (uluslararası ilişkiler / değişim ofisi vb.) ve TÜBİTAK Bursları, Mevlana programı
gibi destek hizmetleri konusunda bilgi verilmesi.
Etkin Kaynak Kullanımının Öğrenilmesi: Kariyer sürecinde doğru kaynaklara ulaşma
ve kaynakları etkin kullanma yollarının öğrenilmesi.
İlave Çıktılar: Kariyer Merkezlerinin hizmetlerinin niteliğinin ve verimliliğinin geliştirilmesi. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Kariyer kavramı, kariyer planlaması, bireysel kariyer gelişimi, özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri, iş görüşmesi, kariyer danışmanlığı. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amaç ve kapsamının açıklanması, kariyer merkezi hizmetlerinin ve bunlardan nasıl faydalanılacağının öğrencilere tanıtılması. Öğrencilerin kariyer merkezi tarafından kullanılan çevrim içi platforma kaydedilmesi ve platformun kullanımının öğrencilere açıklanması. | yok | yok | 2 | Kariyer Nedir
Beceri, yetenek, yetkinlik, kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarının açıklanması ve öğrencilerin farkındalıklarının artırılması. | | | 3 | Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları
Öğrencilerin, lisans eğitimlerini destekleyecek değişim ve eğitim bursu programları hakkında, ilgili kurumların/üniversite birimlerinin yetkilileri tarafından bilgilendirilmesi. | | | 4 | Temel İletişim Becerileri
İletişim Ağının (networking) ve sosyal medya kullanımının öneminin ve genel kurallarının açıklanması. Kendini tanıtma, resmi yazışma kuralları, hitap gibi temel konularda öğrencilerin bilinçlendirilmesi | | | 5 | Sektör Günleri - Sivil Toplum Kuruluşları
Sivil Toplum Kuruluşlarının yeni mezunlardan beklentileri ve bu sektörlerdeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yöneticilerin katılımı ile panel düzenlenmesi. Söz konusu panele, öğrencileri motive etmek ve
yüreklendirmek amacı ile panelin düzenlendiği
üniversiteden mezun ve sektörde başarı
göstermiş ilham verici kişilerin katılımı
önerilmektedir. | | | 6 | İnce Yetenekler
(Soft-Skills)
İnce Yeteneklerin (Soft Skills) ve bu yeteneklerin
başarı üzerindeki etkilerinin anlatılması. | | | 7 | Sektör Günleri -Kamu Sektörü
Kamu sektörünün günümüz koşullarında yeni mezunlardan beklentileri ve kamu sektöründeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek
yöneticilerin katılımı ile panel düzenlenmesi (finans, mühendislik, sosyal bilimler vb. farklı alanlardan yoğun istihdam sağlayan farklı kurumların katılımı teşvik edilmelidir). Söz konusu panele, öğrencileri motive etmek ve yüreklendirmek amacı ile panelin düzenlendiği üniversiteden mezun ve kamu sektöründe başarı göstermiş ilham verici kişilerin katılımı önerilmektedir. | | | 8 | Diksiyon ve Beden Dili
Diksiyonun ve beden dilinin önemi hakkında öğrencilerde farkındalık uyandırmaya yönelik eğitim verilmesi ve uygulamaların yapılması. | | | 9 | Özgeçmiş ve Kapak
Yazısı Hazırlama Özgeçmiş ve kapak yazısı hazırlama eğitimleri. | | | 10 | Sektör Günleri -Özel Sektör
Özel sektörden; hizmet, finans, üretim vb. farklı alanların günümüz koşullarında yeni mezunlardan beklentileri ve bu sektörlerdeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yöneticilerin katılımı ile panel düzenlenmesi. Söz konusu panele, öğrencileri motive etmek ve yüreklendirmek amacı ile panelin düzenlendiği
üniversiteden mezun ve özel sektörde başarı göstermiş ilham verici kişilerin katılımı önerilmektedir. | | | 11 | Etkili Mülakat Teknikleri
Mülakat örnekleri ve provaları ile öğrencilerin, kendilerini doğru ifade edebilme becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaların yapılması ve öğrencilerin etkili iletişim kurma deneyimi edinmesinin sağlanması. | | | 12 | Sektör Günleri -Akademi
Farklı disiplinlerde, akademik kariyer düşünen öğrencileri bilinçlendirmek ve günümüz koşullarındaki gereklerini aktarmak amacıyla
akademisyenlerin katılımı ile panel düzenlenmesi. Söz konusu panele, öğrencileri motive etmek ve yüreklendirmek amacı ile panelin düzenlendiği
üniversiteden mezun ve akademik alanda başarı göstermiş ilham verici kişilerin katılımı önerilmektedir. | | | 13 | Sektör Günleri -Girişimcilik
Start-up / girişimciliğin doğası, günümüz koşullarında kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yöneticilerin katılımı ile panel düzenlenmesi. Söz konusu panele, öğrencileri motive etmek ve yüreklendirmek amacı ile panelin düzenlendiği üniversiteden mezun ve girişimcilik alanında başarı göstermiş ilham verici kişilerin katılımı önerilmektedir | | | 14 | Ders Değerlemesi ve Proje Detayları
Ders değerleme formlarının doldurtularak öğrencilerden geri bildirim alınması ve ders
bitirme projeleri bilgilendirmeleri yapılması. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Kuzgun, Y. (2003). Meslek Rehberliği ve Danışmanlığına Giriş. Ankara: Nobel
Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer Geliştirme. Ankara, Nobel,
Kulaksızoğlu, A. (2005). Ergenlilk Psikolojisi. İstanbul Remzi.
Kuzgun, Y. (2003). Meslek Danışmanlığı Kuramlar Uygulamalar. Ankara: Nobel. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 | Okuma | 1 | 1 | 1 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|