Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162200102102 | MEDYA OKUR YAZARLIĞI | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere medyanın toplumu etkileme ve gündem belirleme gücünü göstererek medya içeriklerini daha eleştirel gözle takip etme becerisi kazandırmak. Öğrencilerin medya tarafından yönlendirilen değil medyayı kendi gereksinimleri doğrultusunda kullanan ve medya içeriklerine yön verebilen bilinçli bireyler olmalarını sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Servet TÜRKAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Medya okuryazarlığı kavramını bilir | 2 | Medya okuryazarlığı için gereken temel beceri ve gereksinimleri bilir | 3 | Medya yayınlarının çeşitli çıkarlara yönelik yapıldığını bilir | 4 | Bilinçli bir medya okuryazarı olur |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Medya okuryazarlığı kavramının özümsetilmesi, medyanın toplum üzerindeki gücünün gösterilmesi ve bu gücün kullanılış türleri, reklam ve haberlerin eleştirel gözle incelenmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Medya okuryazarlığı kavramı ve kapsamı | x | | 2 | Temel gereksinimler, beceriler | x | | 3 | Medya okuryazarlığının tarihsel gelişimi | x | | 4 | Medya okuryazarlığında ilkeler | x | | 5 | Medya okuryazarlığını gerektiren koşullar | x | | 6 | Reklam ve reklamın medyadaki gücü | x | | 7 | Reklamların çözümlenmesi | x | | 8 | Ara Sınav | x | | 9 | Haberler ve haberlerde karşılaşılan temel sorunlar | x | | 10 | Medyada kullanılan propaganda teknikleri | x | | 11 | Duygular,duygu çekiciliği,önyargılar ve stereotipler | x | | 12 | Türkiye’de ve dünyada medya okuryazarlığı | x | | 13 | Medya okuryazarlığında çağdaş gelişmeler | x | | 14 | Final Sınavı | x | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
[1]"Eleştirel Medya Okuryazarlığı" Abdurrahman Şahin "Medya okuryazarlığı" Editör Nurçay Türkoğlu "Metin Çözümlemeleri" Yasemin İnceoğlu "Medya Metinlerini Çözümlemek" Gülseren Ş.Atabek "Medyayı anlamak" Stereotipler değerler ve söylem Dilek İmançer |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | | ÖÇ2 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | | ÖÇ3 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | | ÖÇ4 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | | 3 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|