Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 3307002205 | TEMEL TASARIM-II | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders ile öğrenciye; yaratıcı güçlerini geliştirme ve temel çizimler yapma yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör. Akif BAYRAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Nokta ve çizginin anlatım imkanlarını belirlenen ölçülerdeki yüzey içine uygulamasını yapabilecektir. | 2 | Açık-koyu, ışık-gölge ile ton çubuğu, hacimli yüzey ve değişik objelerin yüzey karakterini tekniğine uygun uygulayabilecektir. | 3 | Belirlenen yüzey üzerine geometrik formları kullanarak düzenleme yapıp açık-koyu, ışık-gölgeye dikkat ederek resim kalemi ile çizime hacim etkisi verecektir. | 4 | Sanat eserini tekniğine uygun yorumlayabilecektir. | 5 | Temel geometrik formlardan yeni formlar üreterek bu formları yüzey üzerine kompozisyon öğeleri Temel Geometrik Formlarından Yeni Formlar Üreterek Bu Formları 3 Boyutlu Olarak Zemin Üzerine Yapabilecektir. | 6 | Tekniğine uygun renk uygulamaları yapacak ve renk çemberini hatasız çizip boyayabilecektir. | 7 | Çalışmayı kolaj tekniği ile renklendirebilecektir. | 8 | Kuruboya,suluboya ve guaj boya tekniği ile obje renklendirmeyi yapabiliceklerdir. | 9 | Biten çalışma parspartu tekniğine uygun olarak sunuma hazır hale getirtirir. | 10 | Doku le ilgili kavramları ve doku çeşitlerini ve özelliklerini kavrayarak doku yapıları belirgin objelerden kurşun kalemle tekniğe uygun olarak etütler yapabilecek ve dokuları belirgin objelerden boyama tekniğine uygun renkli etütler yapabilecektir. | 11 | Dokuları belirgin objelerden boyama tekniğine uygun renkli etütler yaparak, objenin dokusal yapısından yararlanarak kompozisyon ilkelerine uygun yüzey düzenlemeleri yapabilecektir | 12 | Yüzey düzenlemelerini guaj boya tekniğinde objenin kendi renginden yola çıkarak veya renk uyumlarına göre renklendirebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
A.TEMEL SANAT EĞİTİMİNE GİRİŞ
1. Temel sanat Eğitiminin Önemi
2. Nokta
B. ÇİZGİ
1. Tanımı
2. Çizginin Plastik Sanatlardaki Önemi
3. Çizgi Çeşitleri
3.1. Düz Çizgi
3.2. Eğri Çizgi
4. Çizginin Psikolojik ve Karakteristik Etkileri
5. Çizgi ile Yapılmış Örnek Çalışmalar
C. NOKTA-ÇİZGİ
1. Nokta-Çizgi ile Yapılmış Örnek Çalışmalar
A. AÇIK-KOYU, IŞIK-GÖLGE İLE İLGİLİ KAVRAMLAR
1. Tanımlar
1.1. Işık-Gölge
1.2. Açık-Koyu
1.3. Ton
2. Işık- Gölge
2.1. Doğal Işık kaynakları
2.2. Yapay Işık Kaynakları
3. Açık- Koyu
4. Plastik sanatlarda ışık-gölge, açık-koyunun önemi
5. Deseni gölgelemede dikkat edilecek noktalar
6. Ton çubuğu
7. Hacim etkisi veren yüzeyler
B. AÇIK-KOYU İLE YÜZEY DÜZENLEME
C. AÇIK-KOYU, IŞIK-GÖLGEYE GÖRE SANAT ESERLERİNİ İNCELEME
1. Malzeme yönünden inceleme
2. Teknik yönden inceleme
3. Konu yönünden inceleme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Nokta-Çizgi
|
X
| | 2 | Nokta-Çizgi
|
X
| | 3 | Açık-koyu, Işık-gölge
|
X
| | 4 | Açık-koyu, Işık-gölge
|
X
| | 5 | Tarsı İlkeleri (Form Çağrışımları ve Kompozisyon
| |
X
| 6 | Tarsı İlkeleri (Form Çağrışımları ve Kompozisyon
| |
X
| 7 | Renk
|
X
| | 8 | Renk
|
X
| | 9 | Renklendirme
|
X
| | 10 | Renklendirme
|
X
| | 11 | Doku
|
X
| | 12 | Doku
|
X
| | 13 | Strüktür
|
X
| | 14 | Strüktür
|
X
| |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 4 | 40 |
Uygulama/Pratik | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | 5 | | | | | | | 5 | | ÖÇ2 | | | | 4 | | | | | | | 5 | | ÖÇ3 | | | | 4 | | | | | | | 4 | | ÖÇ4 | | | | 4 | | | | | | | 4 | | ÖÇ5 | 4 | | | 5 | | | | | | | 4 | | ÖÇ6 | 4 | | | 4 | | | | | | | 5 | | ÖÇ7 | 4 | | | 4 | | | | | | | 5 | | ÖÇ8 | 4 | | | 4 | | | | | | | 5 | | ÖÇ9 | | | | 4 | | | | | | | 5 | | ÖÇ10 | | | | 4 | | | | | | | 5 | | ÖÇ11 | | | | 4 | | | | | | | 5 | | ÖÇ12 | | | | 4 | | | | | | | 5 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|